رئیس پلیس "فتا" گفت: استفاده نا آگاهانه از اینترنت، باعث شکاف نسل ها می شود.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان، از شیراز؛ سرهنگ "سیدموسی حسینی" در مورد تاثیرات فضای مجازی در زندگی روزمره و تغییر رفتار انسان ها در مواجهه با این فضا چنین عنوان کرد: اینترنت شکاف میان نسل ها را بیشتر کرده است و اکنون شکاف میان نسل دوم و سوم علاقمند به اینترنت نیز آشکار شده، به گونه ای که هیچ یک زبان دیگری را متوجه نمي شوند.

وي بيان كرد: امروزه با ورود وسایل و تکنولوژی‌های جدید به عرصه خانواده‌ها شاهد این هستیم که والدین و فرزندان ساعت‌های متمادی در کنار یکدیگر می‌نشینند، بدون آنکه حرفی برای گفتن داشته باشند، حتی در محافل خانوادگی و مهمانی های فامیلی هرکس مشغول و سرگرم استفاده از دنیای مجازی است و گفتگو های رودررو به حداقل رسیده است.

رئیس پلیس "فتا" استان اظهار كرد: ما دیگر کمتر نشانه‌هایی از آن نوع خانواده‌هایی را داریم که والدین و فرزندان دور هم نشسته و درباره موضوعات مختلف خانوادگی و کاری با هم گفتگو کرده و نظرات همدیگر را راجع به موضوعات مختلف جویا شوند. 

سرهنگ "حسيني" افزود: در شرایط فعلی روابط موجود میان والدین و فرزندان به سردی گرائیده و دو نسل به دلیل داشتن تفاوت‌های اجتماعی و تجربه‌های مختلف زندگی را از دیدگاه خود نگریسته و مطابق با بینش خود آن را تفسیر می‌کنند. 

وي ادامه داد: نسل دیروز (والدین) احساس دانایی و با تجربگی می‌کند و نسل امروز (فرزندان) که خواهان تطابق با پیشرفت‌های روز است، در برابر آنها واکنش نشان می‌دهد و چون از پس منطق و نصیحت‌های ریشه‌دار و سرشار از تجربه آنها بر نمی‌آید به لجبازی روی می‌‌آورد.
رئیس پلیس "فتا" استان فارس گفت: امروزه سرعت تکنولوژی شکاف بین نسل فرزندان و والدینشان را گسترش داده است و در حال حاضر میزان گفتگو در بین اعضای خانواده به شدت محدود شده است که این می‌تواند آسیب ‌زا باشد.

سرهنگ "حسيني" خاطرنشان كرد: فرزندان در مقایسه با والدین با وجود اینکه در یک فضای فرهنگی زندگی می‌کنند اطلاعات، گرایش‌ها و رفتارهای متفاوتی دارند، عوامل متعددی بر این پدیده تأثیر گذار هستند و این شکاف را روز به روز بیشتر می‌کنند. 

وي گفت: سرعت تحولات و بسط ارتباطات با جهان توسعه‌یافته، توجه بیشتر جوانان به برنامه‌های جهانی ‌شدن فرهنگ، رسانه‌ها، گسترش روز افزون انجمن‌ها و کانون‌هایی غیر از کانون خانواده برای پیوستن و تعلق یافتن جوانان به آن‌ها و غیره از آن جمله است.

رئیس پلیس "فتا" استان فارس از همشهريان درخواست كرد: در صورت مواجهه با موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس  Cyberpolice.ir ايميل : fars_fata@police.ir  و يا تلفن: 2183930-071 بخش تماس با پليس "فتا" گزارش دهند.


انتهای پیام/پ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.