اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی و آموزش عالی و آموزش و پرورش کشور اقلیم کردستان عراق در زمینه ی ارتقاء سطح مناسبات فنی و حرفه ای تفاهم نامه همکاری امضا می کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛بر اساس پیش نویس این تفاهم نامه طرفین بر تبادل تجارب،اساتید ونیروی کار مورد نیاز بازار کار دو طرف تاکید کردند.

همچنین بر اساس پیش نویس این تفاهم نامه اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی نسبت به برگزاری دوره های تربیت مربی و اساتید معرفی شده از سوی طرف عراقی اقدام خواهد کرد.

بر اساس این تفاهم نامه پس از برگزاری نشست های تخصصی بین دو طرف قرار داد های آموزشی در حوزه های صنعت،کشاورزی و خدماتی منعقد خواهد شد.

مفاد این تفاهم نامه امروز در قالب یک پیش نویس به تایید طرفین رسیده و محتوای اصلی تفاهم نامه فردا به امضای دو طرف خواهد رسید.

محمدرضا سیابانی مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی در دیدار هییت آموزش عالی و آموزش و پرورش اقلیم کردستان عراق، ضمن ارائه گزارشی از فعالیتهای آموزشی این اداره کل در حوزه آموزشهای مهارتی گفت : با توجه به سیاستهای سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در خصوص تعاملات بین المللی در راستای دیپلماسی مهارت و تبادل استاد و کارآموز آماده همکاری با طرف عراقی می باشیم.

وی در ادامه افزود: اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان با داشتن 30مرکز ثابت دولتی و 600مرکز آموزش در بخش خصوصی توانسته است به بخشی وسیعی از نیازهای مهارتی استان پاسخگو باشد.

سیابانی با اشاره به لزوم آموزشهای بازار محور و تربیت نیروی کار ماهر در کشور و استان نقش آموزشهای فنی و حرفه ای را در ایجاد پیشرفت جامعه مهم ارزیابی کرد.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان ، آموزش برای دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاهی را در قالب طرح کارآموزی نوین بعنوان یکی از طرح های در دست اقدام و موثمر ثمر این سازمان برشمرد و برای انتقال تجربیات در این حوزه نیز ابراز آمادگی کرد.

رییس هیئت اقلیم کردستان عراق پس از بازدید از مراکز آموزشی و مهارتی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان خواستار افزایش سطح مناسبات علمی و آموزشی شد.

ولی محمود گفت: سطح مناسبات کنونی به هیچ وجه در حد ظرفیت های طرفین نیست و ما آماده مطلوب سازی و ارتقاء سطح این تعاملات هستیم.

این مقام عراقی به ظرفیت های معدنی موجود در کشور عراق و اقلیم کردستان این کشور اشاره کرد و خواستار انتقال تجربیات طرف ایرانی در این خصوص شد.

وی در ادامه به موفقیت های علمی بدست آمده از سوی طرف ایرانی در دوره ی پس از انقلاب اسلامی اشاره و خاطر نشان کرد: با توجه به شرایط حاکم بر کشور عراق و اقلیم کردستان تجربیات طرف ایرانی بسیار کار آمد و راه گشا خواهد بود چرا که این موفقیت ها در بهبهه فشارهای سیاسی و اقتصادی حاصل شده است.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای اقلیم کردستان نیز در این دیدار خواستار تبادل تجارب در زمینه ی سازماندهی و تربیت نیروی انسانی مورد نیاز بازار کار شد.

حاجی ابراهیم بایز در این دیدار از سطح پایین همکاری های بین دو طرف انتقاد و تصریح کرد: ما آماده بکار گیری دانش طرف ایرانی در زمینه ی تربیت نیروی کار لازم برای شرکت های نفتی و پالایشگاهی هستیم.

وی به روند رو به رشد تعداد کارآموزان و نیازهای بازار های بازار کار در اقلیم کردستان اشاره کرد وافزود: آماده ی ارتقا سطح مناسبات در زمینه ی تربیت نیروی کار ماهر و تبادل تجربیات هستیم.

این هیئت خارجی صبح امروز وارد استان شده و پس از بازدید از مراکز آموزشی اداره کل فنی و حرفه ای استان و امضای تفاهم نامه همکاری

این هیئت عراقی فردا پس از امضای تفاهم نامه فی مابین و بازدید از شرکت چرخشگر استان را ترک خواهد کرد.
 
انتهای پیام/پ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.