مدیر کل آموزش و پرورش استان اصفهان با بابکن چاریان، اسقف اعظم ارامنه درکلیسای وانک دیدار کرد.

به گزارشگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، از اصفهان، مدیر کل آموزش و پرورش استان اصفهان در این دیدار ضمن تبریک میلاد حضرت مسیح و پیامبر اسلام ( ص) گفت: تاکید بر لزوم وحدت ادیان در دنیای امروز به منظور جلوگیری از آسیب هایی که برای بشریت ایجاد می شود از جمله موضوعات مهمی است که باید به آن توجه ویژه داشت .

محمد حسن قائدیها در ادامه افزود: دولت بر وحدت و یگانگی تاکید بسیاری دارد.و بر همین اساس باعث افتخار است که این همدلی و همزبانی در همه زمینه ها در شهر گنبدهای فیروزه ای حاکم است.

مدیر کل آموزش و پرورش استان اصفهان همچنین با اشاره به اینکه در دین اسلام کار معلمی، ادامه دهنده کار پیامبران است، عنوان کرد: امروز وظیفه آموزش و پرورش هدایت نسل ها به سمت و سوی الهی است و در شرایط دنیای امروز، تعلیم و تربیت کاری سخت و طاقت فرسایی محسوب می شود.

محمد حسن قائدیها ادامه داد: تجربه نشان داده است که یکسری آسیب هایی سد راه تعلیم و تربیت وجود دارد که نیازمند چاره جویی هعای اساسی است که برای رفع این معضلات نیازمند دعای بزرگان دینی هستیم.

وی تصریح کرد: ما در خدمت دانش آموزان جامعه ارامنه هستیم که اگر مشکلات اجرایی در مدارس وجود دارد بر طرف کنیم.

در ادامه این دیدار همچنین بابکن چاریان، اسقف اعظم گفت: تقارن میلاد پیامبر ( ص ) و حضرت مسیح، پیام صلح و دوستی برای انسان ها محسوب می شود.

وی افزود: اتفاقات غیرانسانی که در منطقه رخ می دهد بیانگر دور شدن انسان از راه خدا است.

اسقف اعظم با اشاره به اینکه در حال حاضر انسان، تابع مادیات شده است افزود: انسان برای نزدیکی به خدا باید ابتدا در خود تحول ایجاد کند بنابراین دنیا باید به سمت نوع دوستی و صلح پیش رود.

بابکن چاریان ادامه داد: خدا را شاکریم که در استان اصفهان انسان های نوع دوستی زندگی می کنند و مسلمان و مسیحی در کنار یکدیگر زندگی مسالمت آمیزی دارند.

وی در پایان ضمن تقدیر از برنامه ریزی های ویژه آموزش و پرورش در مدارس ارامنه تصریح کرد: از حسن توجه آموزش و پرورش به منظور اجازه تدریس زبان و ادبیات ارامنی در مدارس ارامنه تشکر می کنیم.  

انتهای پیام/پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.