شناخت علائم مسمومیت با گیاهان می‌تواند از خطرات ناشی از آن جلوگیری کند.

حاج محمدخانی پژوهشگر طب سنتی در گفتگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان گفت: این که به طور مشخص بگوییم وقتی گیاهی مسمومیت ایجاد کرد، علائمی با سایر مسمومیت‌ها دارد، اشتباه است؛ برخلاف این که برخی معتقدند که گیاهان ضرر ندارند و می‌گویند گیاه اگر سود نداشته باشد حداقل ضرر هم ندارد؛ باید بگوییم که این گونه نیست و برخی از گیاهان هم وجود دارند که سمی هستند.

وی گفت: مسمومیت با گیاهان هم مانند سایر مسمومیت‌ها دارای علائم و نشانه‌هایی می‌باشد از جمله؛ سرد شدن ناگهانی بدن، سیاه شدن بیش از حد، اسهال، تهوع و استفراغ، دل پیچه، افزایش ناگهانی ضربان قلب؛ تنگی نفس، سیاه شدن و تاری دید و درد قفسه سینه که می‌تواند از علائم مشخص مسمومیت در استفاده گیاهان باشد.

وی ادامه داد: در طب سنتی درجاتی را برای گرمی و سردی گیاهان در نظر گرفته‌اند، وقتی می‌گویند مزاج گیاه در درجه‌های گرمی یا سردی است و بالاتر از حدی که تعریف شده باشد گیاه تبدیل به سم می‌شود.

وی در پایان گفت: برخی از مسمومیت‌ها ممکن است یک یا چند نشانه از مسمومیت را به همراه داشته باشند و در برخی از موارد مسمومیت با گیاهان می‌تواند فرد را دچار بیهوشی، کما و در نهایت مرگ فرد را رقم بزنند.


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.


انتهای پیام/


برچسب ها: گیاهان ، مسمومیت ، طب سنتی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار