مدیرکل جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری، از برنامه ریزی برای توسعه 22 هزار هکتار باغ در اراضی دیم این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازشهرکرد؛ ذبیح الله غریب گفت: 3 هزار و 300 هکتار حذف و جایگزینی باغات درجه 3، کشت یک هزار هکتار گیاهان دارویی و 500 هکتار کشت گل محمدی، از دیگر پیش بینی های انجام شده براساس برنامه ششم توسعه در استان چهارمحال و بختیاری است.

وی، با اشاره به لزوم کاهش بیش از 40 درصدی میزان برداشت آب طبق برنامه ششم توسعه و خشکسالی های اخیر و کاهش منابع آبی زیرزمینی افزود: از آنجا که این امر توسعه بخش کشاورزی را با مشکل جدی مواجه می کند، تشویق کشاورزان به انجام کشت های نیازمند آب کمتر، ضروری و مهم است.

غریب، با اشاره به قانون رفع موانع تولید گفت: باید با برگزاری جلسات و نشست ها در استان، موانع تولید در زمینه تسهیلات و ... بررسی و رفع شود.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری هم گفت: برای تسریع در توسعه باغبانی استان، ستاد باغبانی با حضور مسئولین تشکیل و عرصه های مورد نظر توسعه باغبانی و تهیه برش دهستانی شناسایی و مورد بررسی قرار گرفت.

حمیدرضا دانش اظهار داشت: با توجه به محدودیت های منابع آبی، باید این منابع را برحسب نوع کشت به نحوی مدیریت کنیم تا با صرفه جویی لازم در مصرف آب، افزایش بهره وری حاصل شود.

استان چهارمحال و بختیاری در حال حاضر دارای 40 هزار و 890 هکتار باغ است که 30 هزار و 704 هکتار آن بارور و مابقی (10 هزار و 185 هکتار) شامل نهال و درختان غیر بارور می باشد.


انتهای پیام/ف


برچسب ها: باغ ، جهادکشاورزی ، دیم ، شهرکرد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.