استاندار چهارمحال و بختياری گفت: اجرای طرح راه آهن اصفهان ـ شهركرد ـ اهواز از سال آينده آغاز می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از  شهرکرد؛ قاسم سليمانی گفت: با پيگيری و جلسات مستمر از سال گذشته تا كنون با وزارت راه و شهرسازی، صندوق توسعه ملی و معاونان رئيس جمهوری، مجوز ماده ۲۱۵ از سوی شورای عالی اقتصادی كشور برای اين طرح ملی اخذ و در بودجه سال آينده رديف و كد دريافت مشخص شد.

وی افزود: بر اساس اين مجوز، اين طرح دارای توجيه اقتصادی مناسب و با اولويت تشخيص داده شده و مجوزهای لازم زيست محيطی و ... نيز برای اجرای آن گرفته شده است.

سليماني ادامه داد: مقرر شد سهم دولت برای اجرای اين طرح ۱۵ درصد و سهم بخش خصوصی ۸۵ درصد باشد كه با استفاده از تسهيلات فاينانس داخلي و خارجي با تضمين دولت و باز پرداخت از محل درآمدهای راه آهن تأمين می شود.

استاندار چهارمحال و بختياری ابراز امیدواری کرد: در مجلس شورای اسلامی نيز اعتبار لازم برای تسريع در اجرای اين طرح بزرگ ملی مصوب شود.

وی اضافه كرد: با آغاز اجرای اين طرح ملی در دوره ۵ تا ۸ ساله، يك هزار و ۵۰۰ تا ۲ هزار نفر به كار گرفته می شود.

سليماني افزود: با اجراي اين طرح ملی، اتصال ريلی استان های مركزی، اصفهان و چهارمحال و بختياری به خوزستان و آب های آزاد ميسر و تحول بزرگی در بخش بار و مسافر و پيشگيری از تلفات جاده ای، هزينه ای و حمل و نقل و همچنين صرفه جويی ارزی فراهم می شود.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.