یک رکن فرعی مجمع عمومی سازمان ملل است و برمبنای قطعنامه مجمع عمومی بنا شده‌است. آنکتاد ازطریق تجزیه و تحلیل رویه‌ها و جمع‌آوری اطلاعات به دنبال ایجاد زمینه برای تبادل تجربیات با هدف یکپارچه سازی عوامل توسعه ‌است.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،  اخیرا کنفرانس تجارت جهانی و توسعه سازمان ملل موسوم به آنکتاد گزارشی را در رابطه با آخرین تحولات مربوط به جریان سرمایه گذاری در ابعاد جهانی منتشر کرده است. براین اساس؛ آسیا در مسیر توسعه عملکردی قابل توجه و امیدوارکننده تر از مناطقی مانند آمریکای شمالی و اروپا داشته است.

گفتنی است آنکتاد یک رکن فرعی مجمع عمومی سازمان ملل متحد است و برمبنای قطعنامه مجمع عمومی سازمان ملل متحد بنا شده‌است. آنکتاد ازطریق جستجو و تجزیه و تحلیل رویه‌ها و جمع‌آوری اطلاعات به دنبال ایجاد زمینه برای مشورت بین دولت‌ها و تبادل تجربیات با هدف یکپارچه سازی عوامل توسعه‌است. آنکتاد با سازمان‌های دیگر برای رفع نیازهای کشورهای درحال توسعه همکاری دارد. این نهاد درسال 1964 میلادی با هدف یکپارچه کردن کشورهای در حال توسعه با اقتصاد جهانی تأسیس شد.(ویکی پدیا).

در ادامه این مطلب با 10 کشور برتر در جذب سرمایه گذاری آشنا خواهیم شد. گفتنی است میزان تزریق سرمایه توسط شرکت های چند ملیتی اساس این رده بندی را تشکیل داده است.

قابل ذکر است شرکت چندملیتی به شرکتی گفته می‌شود که با مشارکت افراد حقیقی و حقوقی از کشورهای مختلف شکل می‌گیرد و به تدریج ویژگی‌های ملی و وابستگی خود را به یک کشور خاص از دست می‌دهد. این نوع شرکت‌ها سابقه‌ای بیش از یک قرن دارند اما عمدتاً در دهه‌های اخیر گسترش یافته‌اند. این شرکت‌ها از نظر مالکیت فراملی‌اند. امروزه شرکت‌هایی مانند بریتیش پترولیوم، بریتیش تلکام، بریتیش ایرویز شرکت‌هایی جهانی‌اند که پیوندهای ضعیفی با بریتانیا دارند.(ویکی پدیا)

10. سنگاپور
میزان سرمایه گذاری شرکت های چند ملیتی دراین کشور: بیش از 41 میلیارد دلار

9. هلند
میزان سرمایه گذاری شرکت های چند ملیتی دراین کشور: بیش از 41 میلیارد دلار

8. کانادا
میزان سرمایه گذاری شرکت های چند ملیتی دراین کشور: بیش از 53 میلیارد دلار

7. فرانسه
میزان سرمایه گذاری شرکت های چند ملیتی دراین کشور: بیش از 56 میلیارد دلار

6. روسیه
میزان سرمایه گذاری شرکت های چند ملیتی دراین کشور: بیش از 56 میلیارد دلار

5. آلمان
میزان سرمایه گذاری شرکت های چند ملیتی دراین کشور: بیش از 112 میلیارد دلار

4. ژاپن
میزان سرمایه گذاری شرکت های چند ملیتی دراین کشور: بیش از 114 میلیارد دلار
3. چین
میزان سرمایه گذاری شرکت های چند ملیتی دراین کشور: بیش از 116 میلیارد دلار

2. هنگ کنگ
میزان سرمایه گذاری شرکت های چند ملیتی دراین کشور: بیش از 150 میلیارد دلار

1. آمریکا
میزان سرمایه گذاری شرکت های چند ملیتی دراین کشور: بیش از 337 میلیارد دلار

 منبع:پول نیوز
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار