نماینده ولی فقیه در استان گیلان طرح تحول نظام سلامت را یکی از خدمات ارزنده دولت تدبیر و امید عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از وبدا آیت اله قربانی نماینده ولی فقیه در استان گیلان، ضمن تقدیر و تشکر از عملکرد دولت تدبیر و امید در اجرای موفق طرح تحول سلامت،  اظهار کرد: قبل از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، وضعیت بهداشت و درمان بسیار نامناسب بود. ولی با استقرار نظام مقدس جمهوری اسلامی، ارتقاء کمیت و کیفیت خدمات درمانی بهداشتی و کاهش هزینه ها بویژه در دولت تدبیر و امید بسیار محسوس است.

 نماینده ولی فقیه در گیلان،  با تقدیر از عملکرد دکتر هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی،  وی را  فردی با اخلاق،  مردمی، متواضع و مدیری شایسته در عرصه بهداشت و درمان عنوان کرد و افزود: دکتر هاشمی انسانی است که هم در طبابت تبحر دارد و هم در عرصه تخصص و تعهد مدیری حاذق و شایسته است.

امام جمعه رشت وجود اطبای مردمی و خیر را در استان گیلان یک نعمت دانست و خاطرنشان کرد: الحمداله با تاسیس بیمارستانهای جدید در شهرهای رشت، شفت، سیاهکل، املش، ماسال و سایر مناطق گیلان، قدم های خوبی در عرصه بهداشت و درمان استان برداشته شده است.

آیت اله قربانی همچنین از عملکرد دانشگاه علوم پزشکی گیلان در جهت ارتقای کیفی و کمی خدمات بهداشتی و درمانی استان که موجبات دلگرمی مردم گیلان را فراهم کرده است، قدردانی کرد.

نماینده ولی فقیه با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه جمهوری اسلامی ایران  باید در عرصه فرهنگ  در 50سال آینده، به درجه ای برسد که سایر کشورها نیازمند کشور ما باشند، خاطرنشان کرد: اگر بتوانیم با نشر و توسعه فرهنگ متعالی اسلام ، دنیا را نیازمند خود کنیم،  آنگاه می توانیم علم خود را نیز به دنیا صادر کنیم که به یاری خداوند در این راستا مقدمه کار فراهم شده است.
مهندس موهبتی معاون برنامه ریزی، هماهنگی و امور حقوقی وزارت بهداشت نیز طی سخنانی،  اجرای طرح تحول سلامت را طرحی فراتر از یک وزارتخانه دانست و افزود: قبل از اجرای این طرح، بار مالی ناشی از هزینه درمان بیماریها برای افراد جامعه، مشکلات جدی ایجاد کرده بود که به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی و عنایت ویژه مقام معظم رهبری و پیگیرهای دولت تدبیر و امید با اجرای این طرح گامی بزرگ در تامین سلامت مردم برداشته شد. و این طرح با جدیت و قوت ادامه خواهد داشت.

نشست صمیمی معاون برنامه ریزی ، هماهنگی و امور حقوقی وزارت بهداشت با استاندار گیلان
بنابراین گزارش در ادامه نشستی با حضور معاون برنامه ریزی، هماهنگی و امور حقوقی با استاندار گیلان و مسئولین دانشگاه علوم پزشکی گیلان برگزار شد.

در این نشست دکتر نجفی استاندار گیلان با اشاره به راه اندازی بیمارستانهای جدید التاسیس در استان گیلان از جمله بیمارستان 17 شهریور رشت ، بیمارستان نیکوکار املش، بیمارستان غدیر سیاهکل ، بیمارستان امام رضا (ع) شفت و با توجه به راه اندازی تعدادی دیگر از بیمارستانها در سال 95 تامین اعتبار لازم برای تکمیل ، تجهیز و راه اندازی این بیمارستانها را مورد تاکید قرار داد.

وی همچنین تجهیز بیمارستانهای رضوانشهر ،آستارا و لاهیجان را از سوی وزارت بهداشت برای خدمات رسانی به مردم محروم این مناطق  مورد تاکید مجدد قرار داد.

استاندار گیلان، بیمارستان 400 تختخوابی در حال احداث  پرفسور سمیعی را از پروژه های بسیار مهم بهداشتی درمانی استان گیلان برشمرد و خواستار تامین اعتبار لازم برای تسریع در روند احداث این بیمارستان شد.

مهندس شعبانپور ،معاون عمرانی استانداری گیلان نیز پسماند بیمارستانی را یکی  از معضلات استان دانست و خواستار تامین اعتبار لازم برای رفع این معضل شد.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.