معاون امور معادن سازمان صنعت، معدن، تجارت خراسان رضوی با بیان اینکه 5 واحد تولید سیمان استان درگیر رکود و کاهش صادرات هستند، رونق ساحتمان سازی را راه حل خروج از رکود دانست.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، معاون امور معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت استان از انباشتگی محصول 5 واحد تولید سیمان استان در انبارها به علت رکود بازار خبر داد و گفت: از آنجا که صادرات سیمان در استان کاهش چشمگیری داشته، برای خروج از رکود بر بخش صنایع مرتبط با ساختمان، به‌ویژه گروه کانی‌های غیرفلزی باید برای رونق ساختمان‌سازی اقداماتی در دستور کار قرار گیرد.

مهدی اعتمادی‌مقدم با بیان اینکه تنها دو نوع سیمان خاکستری و پرتلند در واحدهای خراسان ‌رضوی تولید می‌شود، افزود: تنوع دادن به محصولات و اضافه‌کردن سیمان سفید به تولیدات، یکی از روش‌هایی است که می‌تواند از انباشت محصول در انبارها پیشگیری کند.

وی سهم تولید سیمان خراسان‌رضوی از تولید کل کشور را در حدود 8 درصد عنوان کرد و گفت: برخی از واحدهای تولید سیمان در استان با نیمی از ظرفیت خود فعالیت می‌کنند و برای افزایش تولید سیمان در خراسان‌رضوی هیچ مشکلی وجود ندارد چراکه مواد اولیه مورد نیاز برای آن در خراسان‌رضوی موجود است.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.