یکی از راه‌های پیشگیری از ابتلا به عفونت‌های ادراری، منتژیت، اوتیت و افزایش ضریب هوشی کودکان تغذیه شیر مادر با پستان است.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان،اززاهدان؛ با‌فاطمه فرهمند با بیان اینکه شیر مادر بهترین منبع تغذیه نوزاد است که تمام نیازهای غذایی او را فراهم می‌کند، افزود: ‌اولین و بهترین خوراک نوزاد پس از تولد نوزاد شیر مادر است.

وی ‌توجه به قد، وزن‌، اندازه دور سر و تغییرات آن، رویش موهای پیشانی، بررسی وضعیت دهان و دندان، رنگ پوست، خشکی پوست، تعداد ضربان قلب، تنفس و بررسی وضعیت چشم‌های کودکان را مورد توجه قرار داد و افزود: ‌عاطفه نوزاد و مادر که از همان بدو تولد آغاز می‌شود.

وی با بیان اینکه تماس پوست به پوست و چشم به چشم باعث می‌شود میزان اوج عاطفی نوزاد بیشتر و در نتیجه تمایل به شیر خوردن از طریق پستان مادر بیشتر شود، تصریح کرد: پس از تولد به دلیل قرار گرفتن نوزاد در معرض عوامل عفونی و با توجه به اینکه سیستم دفاعی بدن هنوز تکامل پیدا نکرده ‌تغذیه با شیر مادر می‌تواند باعث جلوگیری از عوامل عفونی و بهتر شدن وزن‌گیری نوزاد شود.

وی به فواید شیردهی با پستان اشاره کرد و افزود: یکی از راه‌های پیشگیری از ابتلا به عفونت‌های ادراری، منتژیت، اوتیت و افزایش ضریب هوشی کودکان تغذیه شیر مادر با پستان است.

انتهای پیام/پ

برای آگاهی از اخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.