رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان گفت: در 9 ماه امسال 101 میلیون و 364 هزار دلار کالا از همدان صادر شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ حمیدرضا متین گفت: در این مدت، صادرات استان از گمرک همدان از نظر ارزشی به بیش از 101 میلیون و 364 هزار دلار رسیده که به لحاظ وزنی 800 هزار تن بوده است.

وی گفت: این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر ارزشی دو درصد و از نظر وزنی چهار درصد افزایش داشته است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان ادامه داد: صادرات بخش صنعت 57 میلیون و 74 هزار دلاربا712 هزار تن بوده که سهمی 56 درصدی از صادرات استان را به خود اختصاص داده است.

وی اضافه کرد: سیمان به عنوان مهمترین کالای صادراتی با 31 میلیون دلار، 31 درصد صادرات این استان بوده که این میزان نسبت به سال قبل از نظر ارزشی 12 درصد کاهش داشته است.

متین گفت: الکترو موتور با ارزش 4 میلیون و 666 هزار دلار، موتورآبی با 2 میلیون 899 هزار دلار، شور و ترشیجات با 2 میلیون و 44 هزار دلار و کلینگر با صادرات یک‎میلیون و 866 هزار دلار از دیگر اقلام عمده بخش صنعت است.

وی گفت: کالاهای بخش صنعت شامل 60 قلم کالای صادراتی به کشورهای ایتالیا، اسپانیا، سوئد، ترکمنستان، مصر، افغانستان و عراق صادر شده است.

همچنین رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان از 3 میلیون و 147 هزار صادرات در بخش معدن خبر داد و اظهار کرد: این بخش شامل هفت قلم کالا به کشورهای چین و عراق صادر شده است.

وی مهمترین کالای این بخش راکنسانتره آهن بیان کرد و گفت 2 میلیون و 860 هزار دلارکنسانتره آهن از استان صادر شده است.

آقای متین خاطر نشان کرد: صادرات در بخش مواد شیمیایی 4 میلیون و 231 هزار دلار شامل 6 قلم کالایی به کشورهای چین، ارمنستان، ترکیه، مالزی، پاکستان، سوریه، عراق و اتیوپی صادر شده است.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/ب



برچسب ها: همدان ، صدور کالا ، گمرک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.