معاون بازرگانی داخلی و تجارت خارجی سازمان بازگانی استان همدان از صادرات 27 میلیون و 956 هزار دلار کالای کشاورزی از گمرک این استان در 9 ماهه امسال خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ مصطفی اسدی اظهار کرد: بخش کشاورزی 27 درصد از صادرات استان همدان را داشته است.

وی با بیان اینکه صادرات این بخش از نظر وزنی 32 درصد رشد یافته است، افزود: کشمش همچنان مهمترین کالای صادراتی بخش کشاورزی با صادرات 23 میلیون دلار، استان همدان است.
این مسوول گفت: سیب زمینی نیز به عنوان دیگر کالای صادراتی این بخش 3 میلیون و 808 هزار دلار صادرات داشته است.

به گفته اسدی، محصولات این بخش به کشورهای لهستان، اکراین، اسلواکی، رومانی، صربستان، روسیه، قزاقستان، ترکمنستان، ارمنستان، تایلند، امارات، هند، ترکیه، عراق و افغانستان صادر شده است.

وی افزود: صنایع دستی استان همدان با 8 میلیون و 954 هزار دلار، 9 درصد از دیگر صادرات استان است که این میزان نسبت به سال قبل از نظر ارزشی 27 درصد افزایش داشته است.

معاون بازرگانی داخلی و تجارت خارجی همدان گفت: سفال هم مهمترین کالای بخش صنایع دستی با 7 میلیون و 796 هزار دلار صادرات سومین کالای صادراتی این استان است که 7.7 درصد صادرات استان را به خود اختصاص داده است.

کالاهای صنایع دستی استان همدان به کشورهای انگلستان، آلمان، فیلیپین، هلند، سوئد، امارات و عراق صادر شده است.

برای آگاهی از آخرين اخبار و پيوستن به کانال تلگرام باشگاه خبرنگاران جوان اينجا را کليک کنيد.

انتهای پیام/ب


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.