مدیرکل ثبت‌احوال همدان از ثبت 49 ازدواج در هر شبانه روز در این استان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛؛ عبداله مقصودی فر اظهار داشت: در 9 ماهه امسال 13 هزار و 567 مورد ازدواج در استان همدان به ثبت رسیده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 9.3 درصد کاهش یافته است.

وی با اشاره به اینکه بیشترین ازدواج ثبت شده مربوط به زوج‌های جوان در سنین برابر است، افزود: میانگین سن ازدواج برای مردان برابر 28.6 سال و برای زنان 23 سال بوده است که نشان از کاهش سن ازدواج دارد.

مقصودی‎فر از افزایش ثبت واقعه طلاق در استان همدان خبر داد و گفت: در 9 ماهه امسال 3 هزار و 21 مورد طلاق به ثبت رسیده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 4.2 درصد افزایش نشان می‌دهد که بیشترین طلاق‌ها با فراوانی 10.5 درصد مربوط به زوجینی است که در سن برابر قرار دارند.

وی میانگین سن طلاق برای مردان را برابر 34.3 سال و برای زنان را 29 سال اعلام کرد و افزود: دوام زندگی زوج‌هایی که طلاق گرفتن برابر 6.1 سال بوده است که این شاخص برای مناطق شهری 5.9 سال و برای مناطق روستایی 6.8 سال بوده است.

مدیرکل ثبت‌احوال استان همدان با اشاره به نسبت ازدواج به طلاق بیان کرد: امسال در استان همدان به ازای هر تقریباً 4 ازدواج، یک طلاق به ثبت رسیده است که در این راستا در هر شبانه روز 11 طلاق به ثبت رسیده است.

انتهای پیام/گ

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.


برچسب ها: همدان ، ازدواج ، طلاق ، مردان ، زنان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.