اصفهان؛

اولین همایش استانی شعر آیینی

اولین همایش استانی شعر آیینی استان اصفهان در نجف آباد برگزار شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، اولین همایش استانی شعر آیینی استان اصفهان شب گذشته با حضور جمعی از مسئولان، مدیران ادارات فرهنگ و ارشاد، شعرا و فرهیختگان استان با شعر خوانی بیش از 14 نفر از شعرای برجسته استان برگزار شد.

حجت الاسلام امیر ارزانی معاون فرهنگی و مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در این آیین گفت: شعر و ادبیات از جمله بخش هایی است که به دلایل مختلف به نوعی مغفول واقع شده و امیدواریم با چنین برنامه هایی و تلاش تمامی هنرمندان فعال در این عرصه، شاهد رونق بیش از پیش آن در آینده باشیم.

وی اضافه کرد: در راستای تقویت دیپلماسی هنری بین مردم و مقوله شعر و ادبیات، فعالیت های مختلفی همچون برگزاری کارگاه های آموزشی مختلف در سطح استان و شهرستان های مختلف برنامه ریزی و اجرا شده و تلاش داریم در سال آینده همزمان با روز بزرگداشت مقام حافظ، ویژه برنامه ای را با همکاری اداره کل استان فارس در کنار مقبره این شاعر نامی ایران برگزار کنیم.

سیروس محمودی فرماندار ویژه شهرستان نجف آباد نیزاظهار کرد: شعر و ادبیات همواره در طول تاریخ تاثیرات مثبت و غیر قابل چشم پوشی در مناسبات اجتماعی و حتی سیاسی داشته به طوریکه حتی در برخی مقاطع تاریخی که حاکمان از تحقق خواسته های واقعی مردم عقب مانده اند، این فرهنگ و ادبیات بوده که توانسته به خوبی چنین عقب ماندگی را جبران کند.

در پایان این برنامه نیز که در آن مهمانان ویژه ای همچون استاد احمدی و استاد غیوری از پیشکسوتان عرصه هنر خوشنویسی و موسیقی نجف آباد و دارنده نشان درجه یک هنری کشور حضور داشتند، با اهدای لوح تقدیر از تلاش ها و اقدامات تعدادی از هنرمندان و پیشکسوتان نجف آباد و استان در عرصه های مختلف تجلیل به عمل آمد. 

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/ ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.