اصفهان؛

4 مرجع اصلی درحال رسیدگی به صلاحیت داوطلبان هستند

رئيس ستاد انتخابات استان اصفهان گفت : هيئت هاي اجرايي در حال رسيدگي به صلاحيت داوطلبان با تشخيص ۴ مرجع اصلي هستند.

به گزارش حوزه استانهای گروه انتخابات باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان ، رئيس ستاد انتخابات استان اصفهان گفت : هيئت هاي اجرايي در حال رسيدگي به صلاحيت داوطلبان با تشخيص ۴ مرجع اصلي هستند.

سيد رضا عقدايي به بيان آمار جمعيتي استان پرداخت و اظهارداشت: طبق آخرين سرشماري جمعيت استان بیش از 4 میلیون و 800 هزار نفر برآورد شده كه با رشد مشخصي كه ثبت احوال اعلام كرده است اين جمعيت در سال ۹۴برابر به بیش از 5 میلیون و 300 هزار نفر خواهد بود.

وی واجدين شرايط اخذ راي در استان را بیش از 4 میلیون و 800 هزار نفر برشمرد و افزود: در شهرستان اصفهان نيز بر اساس آخرين برآوردها از حدود یک میلیون و 800 هزار نفر واجد شرايط راي دادن هستند.

عقدايي به آمار داوطلبين نمايندگي مجلس شوراي اسلامي اشاره كرد و افزود: تعداد كل داوطلبين یک هزار و 14 نفر است كه ۴۳ تن از آن ها داراي سابقه ي نمايندگي مجلس هستند و ۳ نفر نيز از اقليت هاي مذهبي مي باشند.

وي ادامه داد: ۴۷ نفر داراي مدرك تحصيلي ليسانس، ۷۱۰ نفر فوق ليسانس، ۱۹۰ نفر دكتري و ۶۷ نفر نيز داراي تحصيلات حوزوي هستند كه از اين تعداد ۱۱۹ نفر زن و ۸۹۵ نفر مرد مي باشد.

وي با اشاره به محدوده ي سني داوطلبان گفت: ۱۹۸ نفر بين ۳۵-۳۰ سال، ۱۷۸ نفر بين ۳۶-۴۰ سال، ۱۷۵ نفر بين ۴۱-۴۵ سال، ۱۵۹ نفر بين ۴۶-۵۰ سال، ۱۶۵ نفر بين ۵۱ ۵۵ سال، ۹۰ نفر بين ۵۶-۶۰ سال، ۳۴ نفر بين ۶۱ ۶۵ سال، ۱۱ نفر بين ۶۶ تا ۷۰ سال و ۴ نفر نيز بين ۷۱ تا ۷۵ سال سن دارند.

سيد رضا عقدايي بيشترين تعداد داوطلبان را از شهرستان اصفهان با ۴۰۴ نفر خواند و گفت: شاهين شهر ميمه و برخوار با ۶۵ نفر، لنجان با ۶۱ نفر و نطنز وقمصر با ۵۴ نفر در رده هاي بعدي قرار دارند.

وي با بيان اينكه هيئت هاي اجرايي بر اساس آيين نامه ي قانون انتخابات مجلس در استان با سعه ي صدر فرمانداران و هماهنگي با هيات نظارت و دستوارت استاندار به وقت تشكيل شد ، افزود: هيئت هاي اجرايي واثقي را در شهرستان ها داريم و اختلافات بسيار جزئي بود و در كوتاه ترين زمان حل شد.

رئيس ستاد انتخابات استان با بيان اينكه در حال حاضر هيئت هاي اجرايي در حال رسيدگي به صلاحيت داوطلبان با تشخيص ۴ مرجع اصلي هستند، افزود: تا اين لحظه بر اساس اطلاعات رسيده بيشترين رسيدگي ها انجام شده است.

عقدايي با بيان اينكه در كنار جلسات ستاد انتخابات،جلسات ستاد امنيت انتخابات نيز برگزار مي شود، گفت: مسائل و مشكلاتي كه در طول سال هاي گذشته در شهرستان هاي مختلف ايجاد مي شد كه روند انتخابات را با مشكل مواجه مي كرد در اين جلسه بررسي مي شود و براي جلوگيري از وقوع احتمالي اين حوادث برنامه ريزي و پيگيري مي گردد و تمامي مسائل امنيتي به روز دنبال مي شود.

وي افزود: با توجه به استقبالي كه از نام نويسي براي داوطلبان صورت گرفت، انتخاباتي پرشور و با حضور حداكثري را خواهيم داشت و همه ي هيئت هاي اجرايي بايد در اين مدت به وظايف خود به خوبي عمل نمايند تا شور و نشاطي كه در مردم ايجاد شده است مستدام باشد.

رئيس ستاد انتخابات استان به ماده ي ۱۱ قانون انتخابات اشاره كرد و گفت:‌ براساس اين قانون كليه وزارتخانه‌ها، سازمان ها ، ادارات ، نهادهاي قانوني و مؤسسات دولتي و وابسته به دولت ، شهرداري ها و مؤسسات عمومي موظفند‌ حسب درخواست وزارت كشور، استانداران، فرمانداران و بخشداران، نسبت به آزادسازي كاركنان و در اختيار قرار دادن ساير امكانات خود تا خاتمه انتخابات اقدام نمايند. بديهي‌است مدت همكاري كاركنان مذكور جزء ايام مأموريت نامبردگان محسوب خواهد شد.

عقدايي اضافه كرد: بر اساس ماده ي ۵۹ قانون انتخابات انجام هر گونه فعاليت تبليغاتي از تاريخ اعلام رسمي اسامي نامزدها براي نامزدهاي نمايندگي مجلس از صدا و سيما و ميز خطابه نماز جمعه و يا هر وسيله ديگري كه جنبه رسمي و دولتي دارد و فعاليت كارمندان در ساعات اداري و همچنين استفاده از وسايل و ساير امكانات وزارت¬خانه ها، ادارات، شركت¬هاي دولتي، مؤسسات وابسته به دولت، شهرداري ها، شركت ها و سازمان هاي وابسته به آنها و نهادها و مؤسساتي كه از بودجه عمومي (به هر مقدار) استفاده مي كنند و همچنين در اختيار گذاشتن وسايل و امكانات مزبور ممنوع بوده و مرتكب مجرم شناخته مي شود.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.