لزوم تحقق نوآوری در ایجاد رشته‌های جدید دانشگاه آزاد

رئیس دانشگاه آزاد گفت: واحدهای این دانشگاه باید نوآوری در ایجاد رشته‌های جدید دانشگاهی داشته باشند.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حمید میرزاده در جلسه هیات امنای استانی دانشگاه آزاد در استان خراسان گفت: حضور ۷۰ هزار عضو هیات علمی تمام وقت، نیمه وقت و مدعو در این دانشگاه، بیش از ۱۱ میلیون متر مربع فضای علمی مسقف و دارا بودن ۱۱ هزار کارگاه و آزمایشگاه در قالب طرح ساها، این دانشگاه را به یک گنجینه بزرگ علمی و فنی تبدیل کرده است.

وی بیان کرد: با توجه به افزایش تعداد دانشگاه های رقیب، دانشگاه آزاد با بالا بردن رتبه علمی اساتید، ارتقای کیفیت آموزشی، افزایش طرح های برون دانشگاهی، توسعه مراکز رشد و مشارکت در اشتغال فارغ التحصیلان می تواند نقش بسزایی در آموزش عالی استانها ایفا کند.

رئیس دانشگاه آزاد با اشاره به کاهش تقاضا برای رشته های کاردانی و کارشناسی و در مقابل افزایش تقاضا برای تحصیل در مقاطع تحصیلات تکمیلی گفت: بر این اساس برنامه های دانشگاه آزاد اسلامی معطوف و متمرکز به توسعه تحصیلات تکمیلی است تا بتوانیم پاسخگوی نیاز و تقاضای اجتماعی در زمینه تحصیلات باشیم.

 میرزاده تاکید کرد: واحدهای این دانشگاه باید با رعایت استانداردهای آموزش عالی و با رویکرد کیفیت گرایانه پاسخگوی این نیاز اجتماعی باشند.

وی با بیان اینکه تنوع بخشی درآمدهای دانشگاه باید جزء برنامه های مهم واحدهای دانشگاهی باشد، گفت: محور و تکیه واحد این دانشگاه نباید صرفا بر روی تامین درآمد از طریق شهریه باشد.

رئیس دانشگاه آزاد با اشاره به طرح سامانه آزمایشگاه های همکار این دانشگاه (ساها) گفت: طرح ساها با دارا بودن ۷۶۰۰ آزمایشگاه و ۳۴۰۰ کارگاه، در واقع یک آزمایشگاه بزرگ ملی است که نرم افزار سامانه این طرح نیز توسط دانشگاهیان نوشته شده است.

میرزاده تاکید کرد: برای استفاده از این سامانه، هیچ محدودیتی حتی برای دانشجویان غیر دانشگاه آزاد نیز وجود ندارد و از هر نقطه کشور می تواند به آن دسترسی داشته باشد و از خدمات آن استفاده کند که به یک گنجینه بزرگ علمی تبدیل شده است.

وی با اشاره به محصولات تجاری سازی شده دانشگاه آزاد گفت: به زودی نمایشگاه تحقیقات تجاری شده این دانشگاه برگزار خواهد شد.

رئیس دانشگاه آزاد با تاکید بر اینکه واحدهای این دانشگاه باید نوآوری در ایجاد رشته ها داشته باشند، افزود: باید در رشته هایی مانند پرستاری که نیاز کشور است؛ نیروی کارآمد تربیت کنیم.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار