تماشای برنامه‌های تلویزیونی در حد اعتدال می‌تواند برای کودک مفید باشد.

ناهید ازغندی روانشناس کودک در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه جوانان و خانواده گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار داشت: امروزه در دنیای دیجیتالی ما، تماشای تلویزیون برای کودکان باعث افزایش آگاهی و اطلاعات آن‌ها بوده ولی گاهی نشستن بیش از اندازه پای این وسیله، موجب بروز مشکلات جسمی و روحی برای کودک می‌شود.

وی ادامه داد: کودکان به جای اینکه وقت خود را صرف بازی با اسباب بازی‌های فکری، گردش در طبیعت، دید و بازدیدهای میان اقوام کرده تا مهارتهای بزرگی از جمله احترام به بزرگترها و صله رحم را کسب کنند، گاهی به تقلید از بزرگترهای خود روزانه بیشتر وقت خودت خود را صرف تماشای تلویزیون خواهند کرد.

ازغندی گفت: مشکلات جسمی از جمله ناهنجاری‌های ستون فقرات، ضعف  بینایی و سر درد، حاصل از تماشای بیش از حد تلویزیون بوده وعلاوه بر آن اثرات روحی نظیر خشونت و پرخاشگری، افت تحصیلی،گوشه گیری و انزوا، کاهش روابط اجتماعی، یادگیری زود هنگام مطالب جارج از سن کودک و بی توجهی به درخواست والدین از مضرات آن است.

این رواشناس کودک در پایان خاطرنشان کرد: والدین الگوی فرزندان خود بوده پس باید در تماشای برنامه‌های تلویزیونی اعتدال را رعایت کرده تا آن‌ها نیز الگو برداری کنند همچنین پدر و مادر باید بر میزان ساعات و محتوای برنامه‌های تلویزیونی کودک خود نظارت داشته باشند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار