وی افزود: این کودکان توسط اطرافیانشان به سر به هوا و بازیگوش بودن خطاب شده که تحت تأثیر عوامل متعددی از جمله خواسته و توقعات بیش از حد توان کودک که از سوی مربیان و یا والدین بر آنها فشار آورده، ایجاد میشود.
ازغندی تصریح کرد: عوامل دیگری نظیر روش تدریس غیرجذاب توسط معلم، ترس و عدم علاقه کودک به مربی خود، عدم برنامهریزی صحیح از سوی والدین برای فرزند، مشکلات روحی و اضطراری وی، تنشهای خانوادگی، تنبیه او در کلاس و عدم مشارکتش در کارهای گروهی و لجبازی کودک به بهانههای مختلف، باعث ایجاد بینظمی و عدم انجام تکالیف او در خانه میشود.
این روانشناس کودک در پایان اضافه کرد: افزایش تعاملات میان والدین و معلم، ایجاد محیط آرام و به دور از تنش برای کودک در خانه، گفتوگو با او درمورد احساسش از مدرسه و درس، محروم ساختن از کارهای مورد علاقه اش همچنین در صورت عدم انجام تکالیف بوسیله کودک، فرستادن او به مدرسه و نزد معلمش با همان تکالیف ناقص باعث شده تا او اول وقت و به طور کامل و با دقت کارهای مدرسهاش را انجام داده و با نظم آشنا شود.
انتهای پیام/