کودک را از دیدار والدینش محروم نکنید

محروم کردن کودک از دیدار والدی که جدا زندگی می‌کند، باعث عدم تکامل در رشد او خواهد شد.

سمیرا ایمان‌ نژاد جامعه‌ شناس در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه جوانان و خانواده گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ عنوان کرد: حق دیدار برای کودکانی که پدر و مادر آن‌ها از یکدیگر جدا شده بسیار مهم بوده ولی معمولا پس از هربار ملاقات دچار آشفتگی، پرخاشگری و بهانه‌گیری می‌شوند و این رفتار کودک به دلیل اندوه ناشی از جدایی والدینش است.

وی تصریح کرد: معمولا والد به دلیل ترس از لوس شدن کودک در این دیدارها، مانع از آن شده و به بهانه‌های مختلف باعث کاهش این ملاقات‌ها می‌شود که این امر اصلا به صلاح فرزند نیست.

ایمان‌نژاد در ادامه گفت: بازخواست و بازجویی کودک درباره والد دیگر کار درستی نبوده، همچنین باید از تخریب چهره طرف مقابل نزد کودک دوری نموده زیرا باید توجه داشت که فرزندتان برای رشد و تکامل خود نیاز به توجه و عاطفه هر دو والدش دارد.

این جامعه‌شناس در پایان خاطرنشان ساخت: در نظر داشته باشید که فرزندتان هرچه بزرگتر شده نیازش به هر دو والد بیشتر بوده و حق دیدار، گفتگوهای تلفنی و شرکت در جشن‌هایی که برای کودکتان است به همراه والدی که از او جدا زندگی کرده می‌تواند در برآوردن نیازهای عاطفی و روحی کودک بسایر مؤثر باشد.


انتهای پیام / 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار