اصفهان؛

اجرای طرح نمونه الگوی کشت درمنطقه دشت مهیار

طرح آزمایشی الگوی کشت در مرحله بررسی اصول پایداری منابع پایه آب، خاک و حفظ محیط زیست است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، از اصفهان معاون جهادکشاورزی شهرضاعنوان داشت: این طرح به دنبال تولید محصول کشاورزی همراه با رعایت استانداردهای پایه است و در الگوی کشت، به کشت نشایی، توسعه کشت حفاظتی استفاده از گیاهان مقاوم به شوری و خشکی در مناطق کم آب و دقت در استفاده از بذر و نهاده های متناسب برای هر اقلیم توجه شده است.

جعفرنادری تصریح کرد: در سال بیش از 5 میلیون تن سیب زمینی در استان تولید می شود، این محصول دومین محصول پرمصرف غذایی جامعه است و در صورتی که از سوی کشاورزان سهم و سطح زیرکشت رعایت شود، با مازاد تولید سیب زمینی روبرو نمی شویم زیرا افزایش تولید مازاد باعث کاهش قیمت محصول و خسارت به کشاورزان را به دنبال دارد.
معاون جهادکشاورزی شهرضا عنوان داشت: استان اصفهان یکی از استان هایی است که رعایت کشت در حجم متناسب رعایت شده است و سیب زمینی مازاد خود در کشت زمستانه را صادر نموده و در کشت بهاره نیز پیش بینی های لازم را انجام خواهد داد.
نادری خاطرنشان کرد: تاکنون بیش از 10 هزارتن سیب زمینی مازاد کشاورزان از سوی سازمان تعاون روستایی به قیمت تضمینی 3 هزار و 600 ریال خریداری و برای صادرات و مصارف مورد نظر ذخیره سازی شده است

انتهای پیام/پ


برای آگاهی از آخرين اخبار و پيوستن به کانال تلگرام باشگاه خبرنگاران جوان اينجا را کليک کنيد.



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.