یاسوج ؛

کاهش وابستگی تامین آب آشامیدنی به منابع زیرزمینی در دستور کار است

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری کهگیلویه و بویراحمد گفت: کاهش وابستگی تامین آب آشامیدنی شهرهای مختلف استان به منابع زیرزمینی در دستور کار این شرکت بوده و جزو برنامه های مهم آن است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛سید علی لدنی نژاد  افزود: منابع تامین آب آشامیدنی مناطق شهری کهگیلویه و بویراحمد شامل 60 حلقه چاه عمیق از 150 تا 250 متر، شش حلقه چشمه و آبرسانی از طریق سد کوثر گچساران است.

وی بدون اشاره به آمار، بیان کرد: 81 درصد منابع آب شهرهای کهگیلویه و بویراحمد برای مصارف آشامیدنی از طریق چاه های عمیق، 11 درصد از طریق سد کوثر گچساران و هشت درصد نیز از طریق چشمه ها تامین می شود.
لدنی نژاد اظهار کرد: به دلیل وجود رودخانه های متعدد در کهگیلویه و بویراحمد باید برای تامین آب آشامیدنی شهرهای این استان از منابع آب سطحی استفاده شود.

وی وابستگی تامین آب آشامیدنی مناطق شهری کهگیلویه و بویراحمد به منابع زیرزمینی را نامناسب دانست.

لدنی نژاد عنوان کرد: تامین آب آشامیدنی از منابع زیرزمینی ناپایدار است و باید به منظور استفاده از منابع آب سطحی و رودخانه ها با انجام تصفیه های لازم و ساخت سد برای تامین آب آشامیدنی شهرهای مختلف کهگیلویه و بویراحمد برنامه ریزی و تلاش ویژه شود.

وی ابراز داشت: تلاش می شود که علاوه بر شهر گچساران چهار شهرستان کهگیلویه، چرام، لنده و بهمئی و شهرها و روستاهای
آنها نیز از طریق سد کوثرآبرسانی و آب آشامیدنی مورد نیاز ساکنان آنها تامین شود.

لدنی نژاد افزود: اواخر آذر و اوایل دی ماه امسال دو حلقه چاه آب در شهرهای یاسوج و مادوان به دلیل کمبود بارندگی و کاهش منابع آب زیرزمینی خشک شد.

وی گفت: امید است با بهبود وضعیت بارش در سال جاری در کهگیلویه و بویراحمد منابع آب زیرزمینی این دو شهر استان نیز مناسب تر و مطلوبتر شوند.

انتهای پیام /گ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.