مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری با اشاره به وجود ۱۵۰۰ گونه گیاهی در استان از وجود ۲۷۰ گونه دارویی شناسایی شده در عرصه‌های طبیعی خبر داد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران،خسرو عبدالهی، با اشاره به وجود تنوع گونه‌های گیاهان دارویی استان اظهار داشت: طرح کشت گیاهان دارویی در 7 هکتار از عرصه‌های طبیعی 2 شهرستان شهرکرد و لردگان تصویب شده است.

وی هدف از اجرای این طرح را توسعه کشت گیاهان دارویی سازگار با شرایط آب و هوایی استان عنوان کرد و افزود: امروزه بسیاری از کشورهای دنیا به سمت کشت گیاهان دارویی و تولید داروهای گیاهی روی آورده‌اند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه صرفه اقتصادی گیاهان دارویی براساس نحوه کاربرد آنها برای اسانس‌گیری، خام فروشی و میزان مصرف آب متفاوت است، بیان کرد: توسعه کشت گیاهان دارویی به‌دلیل ارزش اقتصادی بالا می‌تواند در کنار حفظ رویشگاه‌های طبیعی به درآمدزایی مردمان هر منطقه کمک کند.

عبدالهی خاطرنشان کرد: این استان رویشگاه طبیعی گیاهان دارویی با ارزش افزوده بالا نظیر کرفس، بابونه، باریجه، اسطوخدوس، مریم‌گلی، موسیر و سیر بوده و توسعه کشت این گیاهان و در اختیار قرار دادن بذر گیاهان و حتی واگذاری زمین از اهداف مورد نظر در اجرای این طرح برشمرد.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.