این بنای تاریخی با هدف ثبت در فهرست آثار ملی ایران به اداره کل میراث فرهنگی استان سمنان اهداء شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از سمنان، مسوول واحد حقوقی و املاک اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان گفت: خانه میرآخورلی با هدف ثبت در فهرست آثار ملی ایران به اداره کل میراث فرهنگی استان سمنان اهداء شد.

یدا... یحیی پور اظهار داشت: خانه با ارزش میرآخورلی به شماره پلاک ثبتی25/53 اصلی و به مساحت دو هزار و 585 متر مربع توسط «نجفقلی میرآخورلی» مالک این خانه به اداره کل میراث فرهنگی استان سمنان اهدا شد.

وی گفت: این خانه از جمله خانه‌های با ارزش روستای محمودآباد کردهاست كه سند مالکیت آن به نام اداره کل میراث فرهنگی انتقال داده شد.

یحیی پور افزود: ثبت خانه با ارزش میرآخورلی و واگذاری آن (با کاربری تعیین شده)به اشخاص حقیقی یا حقوقی و یا ایجاد موزه روستائی از برنامه‌های در دست اجرای اداره كل میراث فرهنگی استان سمنان برای ثبت و تغییر كاربری این خانه تاریخی است.

رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان گرمسار نیز گفت: قدمت این خانه تاریخی به دوره پهلوی اول برمی‌گردد.

«مهوش كمالی» با بیان اینكه این خانه دارای تزیینات فراوان آجری در نما است، افزود: این خانه دارای هشت اتاق، انباری و چهار دالان است.

رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان گرمسار با تاكید بر اینكه این خانه قابلیت ثبت در فهرست آثار ملی دارد، گفت: پرونده ثبت این خانه در اداره كل میراث فرهنگی استان سمنان آماده شده است.

برای آگاهی از آخرين اخبار و پيوستن به کانال تلگرام باشگاه خبرنگاران جوان اينجا را کليک کنيد.
انتهای پیام/ب



برچسب ها: خانه ، تاریخی ، میرآخورلی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.