رئیس اداره حفاظت محیط زیست مسجدسلیمان از کاشت بيش از 1 هزار بذر درخت ارزشمند بلوط در 35 هكتار از اراضي ملي و جنگلي شهرستان لالي واقع در منطقه بابا روزبهان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز ؛ بهروز نجاتی گفت: این اقدام به همت اداره حفاظت محيط زيست مسجدسليمان، با همكاري منابع طبيعي و آبخيزداري و با حضور هيئت كوهنوردي، هلال احمر شهرستان لالي و جمعي از دوستداران طبيعت، انجمن نگين ايران زاگرس و با مشاركت خود جوش مردم صورت گرفت.

وی هدف از اجراي اين برنامه را خدمت به طبيعت، كمك به حفاظت از خاك،حفظ و احياي گونه‌ بلوط ايراني عنوان کرد.

نجاتي به نقش موثر درختان بلوط در محيط زيست انسان‌ها با اشاره کرد و اظهار داشت: درخت بلوط در حفاظت از آب‌هاي سطحي، پاكي هوا و تثبيت كردن ميزان كربن در هواي طبيعت نقش موثري دارد.

رییس اداره حفاظت محیط زیست مسجدسلیمان افزود: پوشش درختي و زير اشكوب جنگل هاي زاگرس موجب نفوذ آب به داخل خاك و تقويت سفره هاي آب زيرزميني و همچنين به عنوان سدي طبيعي مانع جاري شدن سيلاب، شستشو و فرسايش خاك می گردد.

وي انجام عمليات عمراني ناپايدار،چراي بي رويه دام، تبديل جنگل به زمين كشاورزي، شخم زيراشكوب در جنگل، تهيه سوخت، زغالگيري، كاهش آب هاي زير زميني و گسترش آفت ها و بيماري ها را از عمده عوامل تخريب جنگل هاي زاگرس برشمرد.

بهروز نجاتي اذعان کرد: امیدواریم با اجراي اين طرح، مشاركت مردم به عنوان بهره برداران اصلي جنگل ها و مراتع براي حفظ اين سرمايه هاي خدادادي به ويژه در پيشگيري از تخريب بيش تر شود.

در آيين كاشت بذر بلوط در منطقه بابا روزبهان، حدود 70 نفر مشاركت داشتند.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.