مدیر اداره بهره برداری و نگهداری سد کوثر گچساران گفت: در پی بارندگی مطلوب سال زراعی جاری تا کنون حجم آب ورودی به این مخزن بتنی 46میلیون متر مکعب برآورد شده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛ اسلام قدمی افزود: میزان بارندگی سال جاری در منطقه بالادست سد کوثر 145میلی متر بوده است.

وی بیان کرد: بیش از 25میلیون و هشت دهم مترمکعب آب آشامیدنی از سد کوثر برای استفاده ساکنان پنج استان جنوبی کشور در سال آبی جاری رهاسازی شده است.

قدمی ابراز کرد: این مقدار آب آشامیدنی در اختیار استان های خوزستان، هرمزگان، بوشهر، فارس و بخشی از مناطق کهگیلویه و بویراحمد قرار گرفته است.

وی نصریح کرد: سال زراعی جاری همچنین بیش از 10 میلیون مترمکعب از آب سد کوثر گچساران برای مصرف کشاورزان مناطق لیشتر و خیرآباد از توابع گچساران رهاسازی شد.

وی عنوان کرد: 14 میلیون متر مکعب در سال آبی امسال از آب سد کوثر گچساران برای نیازهای زیست محیطی این شهرستان رها سازی شده است.

قدمی گنجایش مخرن سدکوثر را 580 میلیون متر مکعب اعلام کرد و افزود: نرمال تراز این مخزن بتونی با سطح دریا 625 متر است.
سد کوثرگچساران آب آشامیدنی دو میلیون و 500 هزار نفر از مردم استان های هرمزگان، بوشهر، خوزستان و تعدادی از شهرستان های کهگیلویه و بویراحمد را تامین می کند.

سد کوثر (تنگ دوک) در فاصلهٔ 60 کیلومتری شمال غربی از شهر دوگنبدان ، در شهرستان گچساران در استان کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد .

شهرستان 120 هزار نفری گچساران در جنوب غربی کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد.

انتهای پیام /گ
برچسب ها: آب ، سد ، آشامیدنی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.