نمایش «او شمال من، جنوب من، شرق و غرب من بود» متنی ایرانی است و چالش‌ها و روابط میان شخصیت‌ها را بررسی می‌کند.

محمد ولیزادگان کارگردان تئاتر در گفتگو با خبرنگار حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛  در خصوص نمایش «او شمال من، جنوب من، شرق و غرب من بود»  گفت: مدتها به دنبال متنی ایرانی و نوستالژیک و با رابطه‌های رئالیستی بودم. نمایشنامه‌ای که چالش‌ میان شخصیت‌ها را به خوبی بررسی و تحلیل کند تا اینکه «او شمال من، جنوب من، شرق و غرب من بود»  اثر سجاد افشاریان را خواندم و به نظرم دارای روایتی جذاب از روابط بود. پس از مدتی این اثر را برای حضور در جشنواره دانشجویی و اجرای عموم اننتخاب کردم البته فکر می‌کنم در بعضی مواقع نحوه خوانش ما با نویسنده اثر فرق دارد.
 
وی ادامه داد: مخاطبان من به قصه گرایش دارند و ما امروز کمتر شاهد قصه‌گویی در تئاتر هستیم. سجاد افشاریان از آن دسته افرادی است که به روی قصه‌گویی تأکید داد و این در نمایشنامه نمود پیدا کرده و من نیز با این تأکید موافقم و خلاقیت‌های موجود در شیوه اجرایی را در کنار قصه‌گویی برای مخاطب می‌بینیم.
 
ولیزادگان بیان کرد: نمایش «او شمال من، جنوب من، شرق و غرب من بود»  روایتگر روابط خانوادگی اتفاقی است که در گذشته رخ داده و تأثیرش دنیای امروز افرادی را تحت شعاع قرار می‌دهد. این قصه رئال در صحنه و فضایی فرمالیستی برای مخاطب نمایش داده می‌شود و میزانسن و مواجه بازیگران با آکساسوار صحنه از فرمالیست تبعیت می‌کند.
 
وی ادامه داد: در هنگام خوانش متن به انتخاب بازیگران نیز فکر می‌کردم. نمی خواهم از گروه بازیگران تعریف و تمجید کنم اما واقعاً از بهترین‌های نسل جوان این عرصه هستند به علاوه اینکه بیتا معیریان و مهدی حسینی‌نیا نقش افرادی را که به لحاظ سنی از خودشان دور است ایفا می‌کنند.
 
ولیزادگان در پایان گفت: با وجود مشکلات تئاتر که همه از آن آگاه هستیم نزدیک به سه ماه است که برای اجرای عموم تمرین می‌کنیم و از سجاد افشاریان که تمام‌قد پشت ما و کار ایستاده سپاسگذارم و امیدوارم مخاطب با «او شمال من، جنوب من، شرق و غرب من بود» ارتباط خوبی برقرار کند.
 
گفتنی است نمایش «او شمال من، جنوب من، شرق و غرب من بود»  تا 2 بهمن در تماشاخانه باران اجرا می‌شود.
 
برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.


انتهای پیام/
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار