دبیر فدراسیون کبدی از میزبانی مسابقات قهرمانی آسیا خبر داد.

به گزارش خبرنگار سایر حوزه‌های گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، دبیر فدراسیون کبدی درباره استان های فعال کبدی گفت: استان‌های گلستان، سیستان و بلوچستان، تهران، کرمانشاه، مازندران، اصفهان، خراسان رضوی، مرکزی، همدان، قزوین و یزد در کبدی فعال هستند و آذربایجان شرقی نیز در سر کل کبدی فعالیت دارد.
 
عباس اورسجی همچنین خاطر نشان کرد: از بین استان های فعال استان مازندارن،سیستان و بلوچستان، اصفهان، تهران و گلستان قوی تر عمل کردند.
 
اورسجی درباره استعدادیابی اظهار داشت: علیرغم اینکه فدراسیون زمان زیادی نیست تاسیس شده ولی به گفته کارشناسان استعدادیابی، در زمینه استعدادیابی خوب عمل کرده است و تنها فدراسیونی است که برای همه استان ها مربی استعدادیابی هم در بخش آقایان و هم بخش خانم ها انتخاب کرده است و فعالیت می‌کنند و برای هر مربی هر  چند ماه یکبار حقوقی پرداخت می‌کند.
 
وی همچنین ادامه داد: در مهر ماه کارگاه استعدادیابی در تهران برگزار شد که کارگاه پایانی نیز در مورد استعداد یابی برای سال 95 در اسفند ماه برگزار خواهد شد که زمینه برای کار روی بحث استعدادیابی سال 95 فراهم شود.
 
اورسجی افزود: با توجه به اینکه در بحث استعدادیابی چند کار پژوهشی و پایان نامه انجام شده که براساس این تحقیقات 13 شاخص برای استعدادیابی مشخص شده که سن شروع کبدی در این پژوهش‌ها 10 تا 12 سالگی اعلام شده و این سن بهترین شروع آموزش کبدی و استعدادیابی است.
 
به گفته وی فدراسیون کبدی کشور را به 6 منطقه کبدی تقسیم کرده است که استان‌های قوی تر، استان هایی را که در کبدی کمتر فعالیت می‌کنند را پوشش دهند که منطقه 1 شامل آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان، کرمانشاه، قزوین، زنجان است.
 
منطقه دو:
 خوزستان، بوشهر، فارس، کهکیلویه و بویر احمد و اصفهان.
 
منطقه 3: 
آذربایجان غربی، ایلام، کردستان، همدان، لرستان.
 
منطقه 4: 
مازندران، گلستان، خراسان شمالی، خراسان رضوی و تهران.
 
منطقه 5:
سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، کرمان، یزد و هرمزگان.
 
منطقه 6:
قم، سمنان، مرکزی، البرز و چهارمحال و بختیاری می‌باشند.
 
وی در پایان خاطر نشان کرد: نزدیک به یک و سال نیم است که برای گرفتن میزبانی مسابقات قهرمانی آسیا در بخش جوانان رایزنی می‌شود و برنامه ریزی هم برای روزهای 15_20 اسفند که استان میزبان آذربایجان غربی یا استان گلستان خواهد بود در صورت موافقت نکردن فدراسیون آسیایی برای اوایل سال 95 برگزار خواهد شد.
 
انتهای پیام/

*برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار