شاگردان و دوستداران استاد فواد نجف‌زاده برای پاسداشت از وی جشنواره‌ای را برگزار کرده‌اند.

بعضی از آدم‌ها آنقدر هنرمندند که حتی بعد از حیاتشان در این دنیا، هنوز یادشان واسمشان رنگ و بوی هنر را پراکنده می کند. یکی از این آدم‌ها فواد‌ نجف‌زاده است، هنرمند عکاس، فیلمبردار و مترجمی که در  مهرماه سال 1390 به علت سکته‌ای  ناگهانی در گذشت. بعد از آن شاگردان و دوستداران این هنرمند گرد هم آمدند و به یاد او جشنواره‌ای را با عنوان «فواد» هر ساله برگزار کردند.

فرید سلمان دبیر اجرایی این جشنواره در خصوص آن به خبرنگار حوزه تجسمی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: از حدود 4 سال پیش که استاد ما در گذشت، تصمیم گرفتیم که جشنواره‌ای را برای پاسداشت از وی پایه‌گذاری کنیم.

 وی افزود: این برنامه ابتدا به صورت نمایشگاه بود و در سال دوم همکاران و عکاسان ایشان هم به ما پیوستند، این که از سال گذشته این جشنواره با موضوع ارتباط انسان با محیط پیرامون به این شکل درآمد و امسال هم آن را با موضوع «بی‌نظمی» برگزار می‌کنیم.

وی در خصوص انتخاب موضوع این جشنواره تصریح کرد: هر سال دبیری که برای جشنواره انتخاب می‌شود، موضوع را بر می‌گزیند و امسال هم مهدی وثوق‌نیا این مسئولیت را عهده‌دار شده است، اما به طور کلی سعی ما بر این است تا موضوع به نوعی در ارتباط با انسان و ویژگی‌های او باشد و بی نظمی نیز در همین راستا انتخاب شده است.

این هنرمند در خصوص هدف کلی جشنواره «فواد» بیان کرد: علاوه بر یادبود و پاسداشت استاد فواد نجف‌زاده، نمایان کردن نگاه نو عکاسانه، تجربه‌گرا و هنرمندانه عکاسان ایرانی در یک موضوع، یکی ‌دیگر از اهداف این برنامه است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: علاقه‌مندان تا 30 دی فرصت دارند، آثار خود را ارسال کنند و بعد از داوری کارهای برگزیده از بهمن در نمایشگاهی به نمایش گذاشته می‌شود.



برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار