گل‌های جاویدان بهانه‌ای برای یادآوری هنرمندان موسیقی در خانه هنرمندان شده است.

محمد خداداداش هنرمند عکاس کشورمان چند سالی است که با عکس‌های خود مجموعه‌ای ناب را جمع‌آوری کرده است و اکنون تعدادی از آثار برگزیده از این مجموعه را با عنوان «گل‌های جاویدان» به نمایش گذاشته است.

وی در گفتگو با خبرنگار حوزه تجسمی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص این نمایشگاه گفت: در این نمایشگاه 35 عکس از هنرمندان موسیقی وجود دارد که دارای ابعاد 50×50 هستند و از مجموعه‌ای که در آن بالای حدود 180 عکس وجود دارد، انتخاب شده‌اند.

خداداداش در خصوص علت انتخاب عنوان «گل‌های جاویدان» اظهار داشت: این عنوان برگرفته از موسیقی سنتی ما و ماندگاری اساتید آن‌ها است. موسیقی که جاویدان است؛ نه مثل خیلی از آهنگ‌های امروزه بر باد رفتنی و علاوه بر آن این عنوان به عده‌ای که در این حوزه بوده‌اند و الان بین ما نیستند نیز اشاره دارد.

وی راجع به شکل‌گیری این مجموعه بیان کرد: از سال 79 این مجموعه با تصمیم شخصی خودم شروع به شکل‌گیری کرد. آن زمان کسی این کار را نکرده بود و همه بیشتر در موسیقی خواننده را می‌شناختند و به همین جهت من بعد از آشنایی با گروه‌های موسیقی به این فکر افتادم و علاوه بر آنها از هنرمندان در عرصه‌های مختلفی چون نویسندگی، خطاط‌ها،‌ نقاشان و ... نیز عکس گرفتم که امیدوارم فضا و فرمت برای به نمایش گذاشتن این کارها نیز فراهم شود.

این هنرمند در خصوص آثارش و میزان توجه به مخاطب عام اذعان کرد: من به خاطر این که مخاطب عام بتواند با کارها ارتباط برقرار کند، تمرکزم در بیشتر کارها خود عکس بود و سعی کردم تا فیگوراتیو بودن و عناصر زیبایی‌شناسی را در اثر طوری به تصویر بکشیم که اگر مخاطب حتی تصویر شخص موجود در عکس را نشناخت، پرتره برایش جذابیت داشته باشد. همچنین به گونه‌ای روی شخصیت روحی و درونی در عکس‌ها کار کرده‌ام.

خداداداش خاطرنشان کرد: در همین راستا سعی من بر این بوده تا به درون فرد نفوذ کنم. به همین جهت این عکس‌ها خبری و ژورنالی نیستند؛ بلکه شخصیت‌سازی شده‌اند. به همین جهت هر کس مطابق نگاه خود می‌تواند به عمق و درونیات کار پی ببرد و توجه به مخاطب عام چیزی نیست که بشود آن را دیکته کرد و این تا حدی به سلیقه هنرمند برمی‌گردد؛ اما به طور کلی کارهای رئال عام پسند‌تر هستند.

گفتنی است؛ این نمایشگاه تا 15 دی در این خانه برقرار خواهد بود.



برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار