مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان ماهنشان از جمع‌آوری ۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال زکات در شهرستان ماهنشان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، ذبیح‌الله غفاری با اشاره به اقدامات کمیته امداد ماهنشان در زمینه احیا و ترویج فریضه زکات گفت: پرداخت زکات تاثیر بسزایی در محرومیت زدایی دارد. 

مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان ماهنشان با اشاره به اینکه برای تشویق مردم به زکات در شهرستان ماهنشان، جلسات مربوط تشکیل شده است، افزود: این جلسات به صورت مشترک و با حضور کشاورزان عمده‌کار برگزار شده است. 

این مسئول با اشاره به اینکه جلسات مشترک با کشاورزان به صورت چهره به چهره و با حضور اعضای شورای زکات برگزار شده است، افزود: در این جلسات مطالبی در خصوص آثار و نتایج پرداخت زکات در جامعه بیان شده است. 

غفاری با اشاره به اینکه در نتیجه اقدامات صورت گرفته ۲ میلیارد و ۷۹۹ میلیون ریال زکات در شهرستان ماهنشان جمع‌ْآوری شده است، تصریح کرد: تعهدات شهرستان ماهنشان در زمینه جمع‌آوری زکات طی سال جاری ۴ میلیارد و ۹۶۲ میلیون ریال است که تا کنون ۵۶ درصد آن محقق شده است. 

وی با اشاره به اینکه از مجموع زکات جمع‌آوری شده در شهرستان ماهنشان ۹۱۳ میلیون و ۲۴۲ میلیون ریال مربوط به زکات واجب، مستحبی به صورت نقدی و کالایی است، گفت: همچنین مبلغ زکات فطره در استان نیز ۹۷۰ میلیون ریال بوده است. 

مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان ماهنشان با بیان اینکه امسال مبلغ زکات محرومین جمع‌آوری شده در شهرستان ماهنشان ۳۶۳ میلیون ریال بود، اظهار کرد: طبق برنامه مبالغ زکات در راستای حل مشکلات محرومان و احداث پروژه‌های عام‌المنفعه هزینه شده است. 


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/ف
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.