رئیس دادگستری شهرستان آبیک از اختصاص دو شعبه قضایی به منظور اجرای قانون حمایت از آمران و ناهیان از منکر در این شهرستان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوين؛ سید آیت‌الله بنی‌هاشمی اظهار کرد: به منظور تسریع در رسیدگی به جرایم قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر دو شعبه قضایی شامل یک شعبه در دادگاه و یک شعبه در دادسرای عمومی شهرستان آبیک اختصاص داده می‌شود.

وی افزود: طبق قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر، این افراد مشمول حمایت‌های قضایی موضوع ماده چهار قانون حمایت قضایی از بسیج مصوب یکم دی‌ماه سال 71 مجلس شورای اسلامی‌ می‌شوند.

رئیس دادگستری شهرستان آبیک ادامه داد: اجرای قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر قانون جامع، کامل و مناسبی محسوب می‌شود که با اجرای آن، آمران به معروف و ناهیان از منکر بهتر و راحت‌تر می‌توانند به تذکر لسانی و احیای فریضه الهی امر به معروف و نهی از منکر در جامعه بپردازند.

بنی‌هاشمی بیان کرد: آمران به معروف و ناهیان از منکر باید با زبان نرم و برخورد مناسب در جامعه تذکر لسانی داشته و به گونه‌ای عمل کنند که تذکر آنان به مرحله ارجاع به دستگاه قضایی منجر نشود.

وی اضافه کرد: احیای امر به معروف و نهی از منکر در جامعه امری فرهنگی، تبلیغی و هزینه‌بر است که می‌طلبد برای تحقق این مهم، مسئولان مساعدت و مشارکت لازم را داشته باشند.

رئیس دادگستری شهرستان آبیک یادآور شد: در صورتی که  آمران به معروف و ناهیان از منکر در هنگام اجرای امر به معروف و نهی از منکر با مشکل مواجه شوند، مسئولان دستگاه‌های قضایی این شهرستان به طور جدی و با قاطعیت با مجرمان برخورد می‌کنند.انتهاي پيام/


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/ف


برچسب ها: اختصاص ، شعبه ، قضایی ، آبیک ، قزوین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.