معاونت پیش گیری از وقوع جرم دادگستری استان آذربایجان شرقی: آماده همکاری های سازنده با دفاتر ثبت اسناد در زمینه ی پیشگیری از وقوع جرم های ثبتی و مالکیتی هستیم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛مسعودی فر در همایش اعضای دفتر داران و سر دفتر یاران اضافه کرد: مطابق آمار موجود بیش از 50 درصد جرایم حقوقی و بیش از 70 در صد جرایم کیفری حادث در استان در حوزه های تخلفات ثبتی و مالکیتی بوقوع می پیوندد.

وی ضرورت ورود حساب شده ی دفاتر ثبت اسناد در زمینه کاهش این قبیل تخلفات را مورد تاکید قراد داد افزود: می توان با افزایش میزان تعاملات و همکاری میان دادگستری و دفاتر ثبت اسناد و نیز ارتقاء جایگاه این دفاتر از وقوع بسیاری از جرائم این حوزه پیشگیری کرد.

مسعودی فر در ادامه به اجرای طرح ساماندهی بنگاه های معاملاتی املاک اشاره کرد و اظهار داشت: هم اکنون در کلانشهر تبریز بیش از 6 هزار واحد صنفی در زمینه ی معاملات ملکی مشغول به فعالیت هستند که این تعداد بسیار بیش از نیاز واقعی شهروندان بوده و زمینه ساز تخلفات گسترده در این حوزه شده است.

وی تصریح کرد:دادگستری استان با هدف کاهش میزان تخلفات بنگاه های املاک اقدام به تصویب مصوبه های لازم کرده و برنامه های لحاظ شده را به واحد های اجرایی مربوطه همچون شهرداری ها ابلاغ کرده است.

به گفته ی مسعودی فر، بنابر این مصوبات هرگونه پروانه ی کسب برای متقاضیان بنگاهای املاک فقط در صورت نیاز صادر خواهد شد و نیز بنگاه های مازاد بر نیاز مناطق نیز با پایش های همیشگی رصد و در صورت نیاز تعدیل می شوند.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.