سهم هزینه ی تصادفات از تولید ناخالص ملی 7 درصد است و در7 ماهه ی اول امسال بویژه در راه های روستایی استان افزایش تصادف با 700 نفر فوتی با رشد 1/4 درصد داریم .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛نایب رئیس کمیسیون اجرایی مدیریت حمل و نقل استان در اولین جلسه ی کمیسیون اجرایی مدیریت حمل و نقل آذربایجان شرقی گفت:در بحث کاهش تصادفات بحث فرهنگ سازی ،آموزش و در کل پیشگیری عامل بسیار مهم و اثرگذاری است.

پور مهدی افزود:با وجود افزایش امکانات و تجهیزات و وضع جرایم متأسفانه تا کنون نتیجه ی مطلوبی در کاهش تصادفات و تلفات نگرفته ایم .

وی گفت : در کنار بحث فرهنگ سازی و برنامه های آموزشی تخلف باید هزینه های سنگین اجتماعی در پی داشته باشد در حالی که بازدارندگی مقررات ما نظیر میزان جرایم بسیار ضعیف است.

نایب رئیس کمیسیون اجرایی مدیریت حمل و نقل آذربایجان شرقی افزود:استفاده از ظرفیت اطلاع رسانی صدا و سیما ،لزوم پاسخگو بودن مدیران دستگاه های اجرایی ،استافاده از بحث های کارشناسانه و آسیب شناسی صداو سیما نیز از عوامل مؤثر در فرهنگ سازی است.

پور مهدی افزود:افزایش کلاس های آموزشی بویزه در مناطق روستایی،تقویت و افزایش نظارت و کنترل پلیس در راه های استان ،استفاده از توان بسیج برای آموزش مردمی ،افزایش میزان جرایم ،توقیف گواهینامه و خودرو های متخلف ،مؤاخذه ی مدیران دستگاههای دخیل درامر کاهش تصادفات و تلفات در صورت کوتاهی ،و همکاری بیمه ها برای ارائه ی راهکار در زمینه ی پیشگیری از بروز تصادفات از مصوبات این جلسه است.

اخلاقی مدیر کل راه و شهرسازی استان نیز گفت:برای اتخاذ راهکار مناسب در زمینه ی ارتقای ایمنی باید تا پایان بهمن ماه نقاط پرتصادف استان ،علل وقوع تصادفات و میزان تلفات با آمار و ارقام دقیق جمع آوری شده و به کمیسیون کشوری برای گرفتن تصمیمات عملی و اجرایی فرستاده شود.

رئیس پلیس راه آذربایجان شرقی نیز گفت:در استان 137 نقطه ی پرتصادف شناسایی شده است و محور تبریز اهر با 79 فوتی در 9 ماهه ی امسال و محور بناب تبریز با 66 فوتی از محور های پرتصادف ماست.

سرهنگ ناموران افزود:توجه نکردن به جلو بویژه استفاده از تلفن همراه حین رانندگی ،سرعت زیاد ،رعایت نکردن حق تقدم ،خستگی و انحراف به چپ به ترتیب از مهمترین عوامل بروز تصادفات در استان است .

وی گفت:نصب دوربین سرعت سنج ثابت ،آموزش مردم مناطق روستایی و موتور سیکلت سواران و دهیاران ،و تعیین محلهای مناسب برای استقرار پلیس برای کنترل محورها در کاهش سوانح رانندگی مؤثر است.

نماینده ی هلال احمر نیز گفت:هم اکنون 23 پایگاه امداد و نجات جاده ای در محورهای استان مستقر است که برای افزایش این پایگاه ها به 78 پایگاه برنامه ریزی کرده ایم.

معاون پیشگیری از جرایم دادگستری نیز گفت:بسیاری از تصادفات ناشی از مصرف مواد مخدر ،تلفن همراه و خشونت است که آموزش نقش مهمی در پیشگیری خواهد داشت.

مسعودی فر افزود:با تشکیل گروه های کارشناسی در سه حوزه ی انسان ،خودرو و جاده و آسیب شناسی و برنامه نویسی در هر حوزه شاهد کاهش حوادث خواهیم بود.

صادقی معاون اطلاعات و اخبار صداو سیمای آذربایجان شرقی نیز گفت:تشکیل کمیته ی فرهنگی و تکمیل پازل فرهنگی از دستنگاه های مرتبط و ارائه ی راهکار با بودجه ی مناسب و در یک بازه ی زمانی مشخص در امر فرهنگ سازی و رسیدن به نتیجه ی مطلوب بسیار مهم است و مسئولان باید در زمینه ی بروز حوادث رانندگی و علل آن پاسخگو باشند تا اطلاعات درست و صحیحی در این زمینه به مردم داده شود.
برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.