تفاهم نامه همکاری مشترک بین دانشگاه هنر اسلامی تبریز و پژوهشگاه سازمان میراث فرهنگی و گردشگری کشور با حضور دکتر محمد علی کی نژاد و دکتر محمد بهشتی به امضا رسید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ این تفاهم نامه با هدف گسترش همکاری های آموزشی و پژوهشی در کلیه زمینه های علمی ، فرهنگی و هنری طرفین در جهت استمرار ارتباط بین دانشگاه هنر اسلامی تبریز و سازمان میراث فرهنگی و گردشگری کشور منعقد شد.

معماری ، باستان سنجی و باستان شناسی ، حفاظت و مرمت ، مردم شناسی ، هنر اسلامی و صنایع دستی و سایر تحقیقات و مطالعات میان رشته ای از اهم حوزه های این تفاهم نامه به شمار می روند.

بر اساس این گزارش بهره مندی طرف ها از امکانات آموزشی ، پژوهشی ، آزمایشگاهی ، کارگاهی ، کتابخانه ای یکدیگر ، همکاری در برگزاری همایش های مشترک علمی در زمینه های تخصصی ، همکاری در ایجاد و راه اندازی رشته های آموزشی و پژوهشی میان رشته ای  ، استفاده از توان علمی طرفین برای انجام طرح های میدانی ، صحرایی ، آزمایشگاهی و موزه ای یکدیگر، برگزاری دوره های آموزشی تخصصی کوتاه مدت و میان مدت و همکاری در تدوین تاریخ ایران بر اساس نتایج کاوش های باستان شناختی از سایر موضوعات این تفاهم نامه می باشد.

این تفاهم نامه 7  ماده ای به مدت5 سال معتبر بوده و برای مدت مشابه نیز قابل تمدید خواهد بود.

اضافه می نماید بازدید از مجموعه آزمایشگاه ها و کارگاه های تخصصی دانشکده هنرهای کاربردی دانشگاه هنر اسلامی تبریز و همچنین ساختمان ها و عمارت های در حال مرمت اضافه شده به دانشکده معماری و شهرسازی این دانشگاه از سایر فعالیت های این هیات در تبریز بوده است.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/ف


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.