علت شیوع درد زانو در نوجوانان و جوانان ایرانی

شیوع زانودرد در نوجوانان ایرانی به سبک زندگی آنها مربوط می‌شود.

دکتر سهراب کیهانی فوق تخصص جراحی زانو و ارتوپد در گفتگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان در خصوص علت عمده شیوع زانو درد در نوجوانان و جوانان ایرانی بیان کرد:  رژیم غذایی نامناسب، مصرف غذاهای چرب،‌ تحرک بدنی کم   و سبک زندگی نادرست از علل اصلی درد زانو است.

این فوق تخصص جراحی زانو درباره درمان و راه حل این مشکل در نوجوانان و جوانان ایرانی اظهار کرد: باید برنامه‌ی غذایی مناسبتر باشد.

کیهانی با بیان این که مردم‌ کم تحرک‌اند و ورزش نمی‌کنند، تصریح کرد: 40 تا 50 درصد ایرانی‌ها افراد چاق هستند که این اشخاص در ابتدا با ناراحتی زانو و مشکلات آن و سپس بیماری‌های قلبی و ریوی مواجه خواهند شد.

وی با بیان این که کمبود ویتامین D در کشور در تمامی سنین بسیار شایع شده، تصریح کرد: رژیم غذایی افراد و به خصوص بچه‌ها نامناسب است و لبنیات کمتر مصرف می‌کنند و بیشتر به سمت فست فود گرایش پیدا کرده‌اند این امر موجب کمبود ویتامین D  در بدن و در نهایت باعث تغییر شکل‌ زانوها می‌شود.

این فوق تخصص جراحی زانو با تأکید بر انجام ورزش در بچه‌ها و نوجوانان کشور افزود: کودکان و نوجوانان نزدیک سن بلوغ ورزش نمی‌کنند و باید براساس علاقه خود ورزشی را انتخاب و در آن فعالیت داشته باشند.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۵ ۲۳ خرداد ۱۴۰۰
۱۷سالمه یه مدت کمرم می گرفت حتی هنگام خم شدن و راه رفتن ولی یه مدت بعددردشدیدی که اغلب روزااونواحساس می کنم توپاهام ازانگشت وکف پاهام تارانم رودربرگرفته
Iran (Islamic Republic of)
***
۱۱:۵۷ ۱۷ شهريور ۱۳۹۹
سلام من 17سال سن دارم وگاهی اوقات ناخدا گاه زانو هایم درد میگیره همه میگن واسه بلندی قد هستش که زانو هایت درد میکنه.واقعا"اینطوریه یا بیماری خاصی چیزی هستش؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
**
۱۳:۰۱ ۱۹ مرداد ۱۳۹۹
سلام من ١٣ سالمه قبلا بسكتبال ميرفتم اما به خاطر كرونا يه مدت ميشه كه ديگه فعاليت بدنى زيادى ندارم
من الان در زانوى راستم درد احساس ميكنم درد زياد نه ولى درد دارم و تغزيه ى بدى هم ندارم
ميشه روش هاى اصلاحى و ورزشى درمانى بهم معرفى بكنيد و علت درد رو بهم بگين
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۶ ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۹
من بیست سالمه وقبلأوقتی هواخیلی سرد می شد زانوم خیلی درد می گرفت ولی حالا یه مدته که وقتی زانوم خم میشه دردش خیلی آزاردهندست .وتازه ٬خیلی هم مفصل های بدنم موقع خم شدن صدا میدن
Iran (Islamic Republic of)
ایلیا
۱۶:۵۶ ۲۴ آذر ۱۳۹۸
دواز ده سالشه فوتبال بازی میکنه چند وقتیه زانوهاش درد گرفته
آخرین اخبار