ارایه روشهای جدید درمانی در چهارمین سمینار فیزیوتراپی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی

ارایه روشهای جدید درمانی با حضور دانشجویان و اساتید فیزیوتراپی و دیگر رشته‌های مرتبط ،امروز اول تیرماه در سالن اجتماعات شهید احمدی روشن دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران حاضر در محل، نورالدین کریمی مدیر گروه آموزشی فیزیوتراپی این دانشگاه و دبیر علمی سمینار ، در مراسم افتتاحیه ، گفت: در روز دوم کار چهارمین سمینار فیزیوتراپی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی ، تجربیات جدید و درمانهای جدید از طریق فیزیوتراپی توسط اساتید و متخصصان ارائه می شود.

وی افزود: این گردهمایی ، چهارمین سمینار فیزیوتراپی دانشگاه علوم بهزیستی است که دو سمینار اول ، مخصوص دانشجویان بود و سمینارهای سوم و چهارم به صورت عمومی برگزار شده است . 

وی با اشاره به برگزاری کنگره سالانه فیزیوتراپی ، ادامه داد: تاکنون سمینارهای تخصصی این کنگره نیز با عناوینی همچون ستون فقرات ، الکتروتراپی ، تخصصی زنان و توانبخشی قلب  برگزار شده است .

دکتر کریمی همچنین به زحمات سرپرست فعلی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی در پایه گذاری این دانشگاه و رشته‌های توانبخشی اشاره کرد و اظهارداشت : دانشجویان این دانشگاه با همکاری دیگر دانشگاههای علوم پزشکی در برگزاری چهارمین سمینار  فیزیوتراپی نقش اساسی داشتند .
   
این سمینار  با حضور دانشجویان مقاطع مختلف فیزیوتراپی و کاردرمانی ، اساتید این دو رشته در دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی و دانشگاههای علوم پزشکی سراسر کشور ، متخصصان رشته های مغز و اعصاب ، ارتوپدی ، جراحی عمومی و پزشکان عمومی برگزار شده است.

 این سمینار برای پزشکان عمومی شرکت کننده ، شش امتیاز بازآموزی و برای دیگر شرکت کنندگان در این سمینار علمی ، امتیاز بازآموزی8/25  درنظر گرفته است.

در این سمینار دو روزه که به همت گروه آموزشی فیزیوتراپی دانشگاه علوم بهزیستی برگزار شده است ، حدود 50 مقاله به صورت سخنرانی و 30 مقاله به شکل پوستر توسط اساتید دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی و دانشگاههای علوم پزشکی سراسر کشور  ارایه  می شود.
   
" مروری بر جنبه های بالینی و نوروآناتومی بیماری پارکینسون ، شیوع کمردرد در کودکان ، بررسی راه رفتن در افراد کمردردی ، تشخیص و درمان بیمار مبتلا به زانودرد با رویکرد دسته بندی براساس نقص سیستم حرکتی ، تاثیر تمرین ارتعاش کل بدن و تمرینات ذهنی بر تعادل مردان سالمند ، تجویز تمرینات ورزشی در بارداری ، جنبه های مهم در آموزش بالینی فیزیوتراپی ، توانبخشی پس از جراحی بیماران تنفسی ، بررسی راه رفتن در سالمندان ، و تاثیر ارتفاع پاشنه بر قوس کمری دانشجویان دختر 20 تا 24 ساله " از جمله مقاله هایی هستند که در این سمینار علمی ارایه می شود.


انتهای پیام/




اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار