افراد چاق از تردمیل استفاده نکنند

يك عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت:تردمیل در افراد چاق منجر به زانودرد می شود و این افراد برای لاغری بهتر است از دوچرخه های ثابت استفاده کنند.

سید احمد رئیس السادات  در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت:مهمترین ورزشهایی که به کاهش وزن کمک می کنند ورزشهای هوازی(ایروبیک) و شنا به دلیل اثرات مفیدی است که بر روی تناسب اندام و افزایش حجم عضلات بدن مي گذارد توصیه می شود.

دبیر انجمن طب فیزیکی و توانبخشی ایران با بیان اینکه پیاده روی تند رایج ترین و مفیدترین ورزش همگانی برای کاهش وزن است خاطر نشان کرد: جهت انجام ورزشهای هوازی با شدت زیاد بخصوص در افرادی که می خواهند به یکباره و بدون سابقه ورزش قبلی این ورزشها را شروع کنند بویژه اگر سن آنها بیشتر از 45 سال باشد و یا سابقه عوامل خطر بیماریهای قلبی، عروقی مانند سابقه فامیلی،‌فشار خون بالا، چربی بالا و یا دیابت داشته باشند توصیه می شود حتما شروع ورزششان تحت نظرپزشک متخصص و با ارزیابی های اولیه صورت گیرد.

*ورزشهای هوازی در کاهش وزن موثرند

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در ادامه افزود: استفاده از روش درمانی بویژه در افرادی که دچار بیماریهای زمینه ای همچون بیماریهای اسکلتی، عضلانی یا بیماریهای مزمن قلبی، ریوی هستندحتما باید با نظر پزشک متخصص و متناسب با شرایط فیزیکی آنها باشد.

وی اظهار کرد: در تجویز ورزش نیز مانند دارو درمانی باید نوع ورزش، شدت ورزش، طول مدت و تعداد جلسات ورزش در ایام هفته مشخص باشد.

وی با بیان اینکه تردمیل دستگاه مناسب برای لاغری است خاطر نشان کرد: افراد چاق برای پیشگیری از ابتلا به زانودرد ابتدا از دوچرخه های ثابت و سپس از دستگاه تردمیل برای لاغری استفاده کنند.با اینکه کم کردن وزن یک فرمول اسرار آمیز دارد اما بر اساس تحقیقات انجام شده روشهای هوشمندانه و سریعی همچون انواع گوناگون ورزشها در کاهش وزن و لاغری موثرند.

بنابراین گزارش، کیک بوکسینگ ورزشی بسیار عالی است که چون از همه گروه های عضلانی اصلی بدن استفاده می شود 800 کالری در هر ساعت می سوزاند و همچنین با دوچرخه سواری در هوای آزاد تا 700 کالری در ساعت بسوزانید.

بر اساس اطلاعات علمی طناب زدن فعالیتی است که در آن در هر 10 دقیقه می توانید 130 کالری بسوزانید که در لاغری بسیار موثر است برای سوزاندن همین میزان کالری باید با سرعت 8 دقیقه در مایل بدوید به همین دلیل طناب زدن علاوه بر کالری سوزی بر توده استخوانی افزوده و سلامت استخوانها را هم بالا می برد.

این یافته نشان می دهد که استپ ایروبیک به کالری سوزی و لاغری کمک شایانی می کند و همچنین یک فرد 65 کیلوگرمی با سرعت10 دقیقه در مایل بدود 650 کالری می سوزاند و اگر تازه کار باشد دویدن پشت سر هم برای یک ساعت کاری بسیار دشوار است و بهتر است سه دقیقه بدوید یک دقیقه راه بروید این کار استقامت شما را افزایش داده زمان ریکاوری ضربان قلبتان را کاهش داده و چربی سوزی می کند.ص
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار