تیم فوتبال استقلال تهران با قهرمانی در نیم فصل شانس زیادی برای کسب سهمیه آسیا دارد.

به گزارش خبرنگار حوزه فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در 14 دروه گذشته لیگ برتر زمانی که یک تیم عنوان قهرمانی در نیم فصل نخست را بدست می‌آورد، در نیم فصل دوم جایگاهی در بین 4 تیم برتر لیگ داشت و سهمیه آسیا را کسب می‌کرد.
 
نگاهی می‌اندازیم به قهرمانان نیم فصل نخست لیگ برتر:

در نخستین دوره لیگ برتر تیم فوتبال پرسپولیس با هدایت علی پروین و کسب 49 امتیاز به عنوان قهرمانی در پایان فصل دست یافت و این در حالی است که آبی‌پوشان پایتخت پس از قهرمانی در نیم فصل نخست در انتهای فصل، مقام دومی را با 48 امتیاز کسب کردند.
 
در دومین دوره لیگ برتر سپاهان قهرمان نیم فصل شد و با هدایت فرهاد کاظمی موفق شد در انتهای فصل نیز قرمانی را از آن خود کند.
 
زردپوشان دیار نصف جهان با کسب 52 امتیاز پس از پاس و پرسپولیس به مقام نخست رسید.
 
در سومین دوره لیگ برتر نیز پاس تهران با هدایت مجید جلالی قهرمان شد و این اتفاق در حالی رخ دادکه ذوب ‌آهن قهرمان نیم فصل با 40 امتیاز در رده چهارم قرار گرفت و  ضعیف‌ترین آمار قهرمانی نیم فصل را در پایان فصل به ارمغان آورد.
 
از لیگ چهارم تا هفتمین دوره لیگ برتر نیز قهرمانان نیم فصل موفق شدند در پایان نیز قهرمانی را بدست آورند و از بین این تیم‌ها می‌توان به فولاد خوزستان، استقلال تهران، سایپا کرج و سرخپوشان پایتخت اشاره کرد که پس از قهرمانی در نیم فصل موفق شدند در پایان نیز قهرمان شوند.

در لیگ هشتم ذوب آهن اصفهان با هدایت منصور ابراهیم‌زاده قهرمانی در نیم فصل را جشن گرفت، اما سبزپوشان اصفهانی موفق شدند عملکرد خوبشان را ادامه دهند و سرخپوشان پایتخت با هدایت افشین قطبی برای دومین بار به مقام قهرمانی دست یافتند.
 
در لیگ نهم و دهم نیز سپاهان اصفهان پس از قهرمانی در نیم فصل موفق به قهرمانی در پایان فصل شدند و با 3 قهرمانی در این زمینه رکورددار هستند.
 
یازدهمین دوره لیگ برتر نیز با هدایت کرانچار برای سپاهان خوش‌یمن بود و پس از قهرمانی استقلال تهران در نیم فصل، این تیم قهرمانی در پایان فصل را کسب کرد.
 
در لیگ دوازدهم استقلال تهران قهرمان نیم فصل شد و در پایان مسابقات لیگ برتر نیز قهرمانی را کسب کرد.
 
در سیزدهمین دوره لیگ برتر نیز پرسپولیس با هدایت علی دایی موفق شد قهرمانی نیم فصل را بدست آورد و پس از کسب نتایج ضعیف این تیم، فولاد خوزستان در هفته پایانی موفق شد با هدایت فرکی قهرمانی را کسب کند.
 
لیگ چهاردهم نیز پس از قهرمانی تراکتورسازی در نیم فصل، سپاهان در هفته آخر قهرمان لیگ شد و سبب شد تا تراکتور در رده دوم جدول قرار بگیرد.
 
حال باید دید آیا پس از قهرمانی استقلال خوزستان در نیم فصل نخست این تیم قهرمان لیگ می‌شود یا خیر؟

انتهای پیام/

*برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۴ ۰۵ دی ۱۳۹۴
باسلام
لطفا در تیتر خبر خود نام قهرمان نیم فصل را یکبار دیگر مشاهده فرمائید که بامراجعه به جدول لیگ برتر شاهد قهرمانی استقلال خوزستان می باشیم که آن خبرگزاری درتیتر خبری خود به اشتباه نام استقلال تهران را آورده است .
آخرین اخبار