وزیر بهداشت در سفر به سیستان و بلوچستان بر استفاده از ظرفیت بالای نیروهای مسلح در حوزه سلامت تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان ؛ دکتر سید حسن هاشمی در دومین روز از سفر خود به استان سیستان و بلوچستان و در حاشیه بازدید از مراکز بهداشتی درمانی شهرستان پاکرود، پیامبر اکرم را مظهر مهربانی و عطوفت دانست و گفت: پیامبر اسلام و کتاب قرآن حلقه وصل مسلمین جهان و کشور ایران هستند.

وزیر بهداشت هدف از حضور در شهرستان پاکرود در جنوب يلوچستان را افتتاح بیمارستان صحرایی بیان کرد و افزود: افتتاح 11 بیمارستان صحرایی در آستانه هفته وحدت در کشور بسیار ارزشمند است و برادران و خواهران 2400 کیلومتر از استان کرمانشاه به قصد خدمت به این استان در این بیمارستان ها حضور يافتند.

وي در ادامه، به اقدامات ارزشمند نیروهای مسلح و سپاه پاسداران در طی سه دهه گذشته اشاره کرد و افزود: مراکز درمانی و بیمارستان های نیروهای مسلح خدمات بهداشتی و درمانی ارزشمندی به خانواده 5 میلیون نفری خود ارائه داده است که این جای تشکر دارد. 

وی با اشاره به ظرفیت بالای نیروی های مسلح در ارائه خدمات بهداشتی و درمانی، افزود: نیروهای کادری این مجموعه می توانند دوره خدمت خود را در حوزه بهداشت و درمان در نقاط مرزی و در استان هایی مثل سیستان و بلوچستان سپری کنند.

دکتر هاشمی ادامه داد: البته در خصوص سرمایه گذاری بیش از گذشته نیروهای مسلح ، سپاه و نیروی انتظامی در حوزه سلامت مذاکراتی صورت گرفته است.

وی همچنین، با اشاره به اقدامات خوب و موثر طرح تحول سلامت، گفت: با اجرای این طرح در منطقه سرباز در استان سیستان و بلو چستان بیمارستان ولایت افتتاح و تعداد زیادی خانه و مراکز بهداشتی و درمانی افتتاح شد و تعداد پزشک در این منطقه به 5 برابر قبل افزایش یافت.

وزیر بهداشت در ادامه، با بیان این که در حال حاضر درآمد دولت نسبت به گذشته کاهش یافته است، گفت: در حال حاضر قیمت نفت به یک سوم قبل کاهش یافته است و همچنان تحریم ها پابرجاست.

وی ادامه داد: از آنجا که دولت یازدهم سلامت را یکی از مهمترین اولویت های خود قرار داده است، بنابراین ارائه خدمات سلامت و بهبود کیفیت در ارائه آنها همچنان با قوت ادامه خواهد داشت.

دکتر هاشمی  همچنین، منطقه پاکرود را یکی از مناطق سرآمد استان سیستان و بلوچستان در علوم طبیعی و دینی بیان کرد و افزود: علمای دینی و طبی می توانند کمک بسیاری در حوزه سلامت با ارائه توصیه هابه مردم این منطقه و توجه به بهداشت فردی و عمومی داشته باشند.
وی یکی از بهترین توفیقات را خدمت به ایرانیان و مردم عنوان کرد.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار