شهرداری از عرضه مرغ زنده در بازار محلی و هفتگی جلوگیری و با عرضه کنندگان برخورد قانونی کند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قائم شهر گفت: یکی از معضلات صادرات مرکبات این شهرستان، منسجم نبودن صادرکنندگان در قالب شرکت یا تشکل است.

فرهادی با بیان اینکه در حال حاضر ۳۰ صادرکننده مرکبات در این شهرستان فعالیت دارند که این پراکندگی از معضلات این صنعت محسوب می شود، افزود: تمامی باغداران و تولیدکنندگان مرکبات باید تحت پوشش شرکت تعاونی باغداران قرار گیرند و این محصول به صورت یکپارچه و با برند معتبر باشد و تمامی مراحل تولید، بسته بندی و عرضه توسط شرکت تعاونی باغداران انجام و صادر شود.

به گفته وی مباشر تامین پرتقال شب عید علاوه بر سازمان تعاون روستایی، شرکت تعاونی باغداران این شهرستان هم هست که می تواند در تامین پرتقال شب عید کمک کننده باشد.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان قائم شهر گفت: با همکاری اداره بهداشت و صنعت، معدن و تجارت مشکل اساسی در بازار برای عرضه مرغ زنده وجود ندارد و وظیفه نظارت بر بازارهای روز و هفتگی بر عهده شهرداری است.

باقر زاده افزود: در این بازارها مرغ های تخم گذار که دوره اقتصادی آنان پایان یافته و از ارزش غذایی خوبی برخوردار نیستند باید وارد چرخه مصارف صنعتی شوند اما متاسفانه به راحتی در بازارهای هفتگی و روز به فروش می رسد.

به گفته وی: در گشت های مشترک، ۴۵۰ کیلوگرم مرغ زنده از سطح شهر جمع آوری شده و بازدیدی از ۸۲ مورد مرکز فروش مرغ در بازارهای هفتگی انجام شده که برای ۴۸ واحد اخطار بهداشتی صادر شد.

مدیر عامل تعاونی زنبورداران شهرستان قائم‌شهر با اشاره به مزایای گرده افشانی زنبورهای عسل در افزایش تولید محصولات باغی و زراعی گفت: باغداران برای افزایش تولید به زنبورعسل نیاز دارند.

غلامعلی حاجیان با بیان اینکه تولید عسل با هزینه‌های بسیاری مواجه است، خاطرنشان کرد: زنبورداران برای هر یک کیلوگرم تولید عسل، با هزینه‌های زیادی مواجه هستند چراکه به دلیل نبود بازار داخلی در سطح شهرستان، زنبوردار از تولید عسل سودی به دست نمی آورد.

مدیر عامل تعاونی زنبورداران شهرستان قائم‌شهر با بیان اینکه زنبورداران نیاز به حمایت دستگاه‌های مربوطه دارند تا مکانی برای بسته‌بندی محصولات ایجاد شود، گفت: زنبورداران شهرستان قائم شهر درصورت حمایت‌ از سوی دستگاه‌های مربوطه برای ایجاد کارخانه بسته‌بندی عسل، توانایی صادرات به بازارهای هدف را دارند تا عسل‌های تولیدی طبیعی خود را به بازار جهانی عرضه کنند.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.