از کنجکاوی بر سر رنگ یک لباس تا بازگشت هیتلر

سال 2015 سالی پر از فراز و نشیب بود؛ اما با همه مشکلات و سادگی هایی که داشت، با کمپینی تحت عنوان"کمپین سال 2015 در پنج کلمه" پایان یافت.

به گزارش گروه فضای مجازی باشگاه حبرنگاران جوان؛ " 2015در پنج کلمه" این نام کمپینی است که در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی به راه افتاده و کاربران در آن از خاطرات و اتفاقات خوب و بد در سال میلادی که گذشت می گویند. یکی از دونات ترامپ، سیاست مدار جمهوری خواه آمریکایی گفته است و با جمله " 70 سال بعد هیتلر برگشته است" افکار او را با این سیاسمت مدار مقایسه کرده است.

2015 در پنج کلمه

2015 در پنج کلمه

دیگری سراغ لباسی رفته که اختلاف بر سر رنگ آن جهانی شد و داستان این لباس هم از این قرار بود که یک مادر برای عروسی دخترش عکس لباس خود را برای او فرستاده بود تا در مورد رنگ آن لباس از دخترش نظر بخواهد. اما عروس و داماد هرکدام آن لباس را به رنگی متفاوت دیدند و درخواست این عروس و داماد از دوستانشان برای تشخیص رنگ لباس موجب شد که این تصویر در کمال سادگی به یکی از پربازدید ترین تصاویر سال 2015 تبدیل شود.

2015 در پنج کلمه

در مورد سال 2015 برخی نوشتند که خیلی سریع گذشت و برخی هم توضیحی برای آن نداشتند. موتورهای جستجوگر همه ساله بر اساس جستجو هایی که کاربران انجام داده اند، لیستی از مهمترین اتفاقات سال را منتشر می کنند. در سال 2015 بیش 897 میلیون بار حمله تروریستی به پاریس جستجو شده و در همین لیست موضوع توافق هسته ای نیز به چشم می خورد که با بیش از 20 میلیون مراجعه، جزء 20 موضوع مهم سال 2015 بود؛ همچنین گوگل اعلام کرده که بیشترین سوالات مطرح شده در مورد چگونگی کمک به پناهجویان و چگونگی برقراری صلح در جهان بوده است.

2015 در پنج کلمه

2015 در پنج کلمه

2015 در پنج کلمه

2015 در پنج کلمه

در سال 2015 بازار سلفی گرفتن نیز داغ بوده است و از خطرناک ترین تا جذاب ترین آن ها در سایت ها و شبکه های اجتماعی منتشر شده است. داعش هم هدیه ای ویژه برای پیروان حضرت مسیح (ع) فرستاد. هدیه ای خشن که البته دور از انتظار هم نبود. اما نکته ای که باید به آن اشاره کرد این است که در مورد حادثه منا، گوگل اعلام کرده است جستجو ها به قدری نبوده است که بتواند اطلاعات آنها را در این زمینه منتشر نماید.


گزارش از مجتبی غنی دل


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.