شرکت امنیت شبکه‌ی آمریکایی واچ‌گارد (WatchGuard)، با انتشار گزارشی، از اهداف بالقوه‌ی هکرها در سال 2016 خبر داد.

اهداف بالقوه‌ی هکرها در سال 2016به گزارش خبرنگار اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با توجه به رشد تهدیدات سایبری و رشد حملات به ابزارهای هوشمند، در آستانه‌ی سال 2016، شرکت‌های مختلف امنیتی، اقدام به انتشار گزارش‌هایی در مورد پیش‌بینی این تهدیدات، می‌کنند. شرکت واچ‌گارد از جمله این شرکت‌ها است که ذیلاً نگاهی اجمالی به نکات مهم این گزارش، می‌اندازیم.

مدارس و دانشگاه‌ها نیازمند حفاظت بهتر هستند

جمع‌آوری اطلاعات دانش آموزان، در حال افزایش است. با توجه به اینکه شبکه‌های اینترنتی مدارس و دانشگاه‌ها، بسیار باز است؛ لذا احتمال حملات مجرمان سایبری به این شبکه‌ها، بسیار است.

رشد حملات به ثابت‌افزارها

سال 2016 می‌تواند سالی برای حملات به ثابت‌افزارها باشد. ثابت‌افزار برنامه‌های ثابتی هستند که درون ساختمان یک دستگاه الکترونیک وجود دارند؛ به‌عنوان‌مثال دوربین‌های دیجیتال دارای ثابت‌افزار هستند.

وای‌فای؛ کانون توجه هکرها

افزایش استفاده از شبکه‌های وایرلس می‌تواند موجب آسیب به مسائل امنیتی شود. این شبکه‌ها، یکی از جولانگاه‌های مجرمان سایبری هستند.

افزایش باج افزارها

تا سال 2015، باج افزارها در بستر ویندوز بودند؛ اما پیش‌بینی می‌شود در سال 2016، در سایر بسترها مانند اندروید نیز مورداستفاده‌ی هکرها قرار گیرد.

رشد بدافزارهای iOS

کشف آسیب‌پذیری‌های جدید در دستگاه‌های مجهز به این سیستم‌عامل، می‌تواند این دستگاه‌ها را در کنار اندروید، از اهداف هکرها قرار دهد.

رشد آگهی‌افزار‌ها

آگهی‌افزارها در سال 2016، یک تهدید واقعی محسوب خواهند شد. میزان رشد این بدافزارها، می‌تواند در یک سال، سه برابر شود.


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

منبع: سایبربان


انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.