مدیرکل ستاد بحران کهگیلویه و بویراحمد از عدم توزیع عادلانه اعتبارات بحران در سطح ملی انتقاد کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، سید علی وفایی مقدم  در نشست شورای هماهنگی مدیریت بحران افزود: 30 آذر تا 5 دی ماه به‌نام هفته کاهش بلایای طبیعی نام‌گذاری شده که در این هفته برنامه‌های آموزشی و مانورهای متعددی برگزار شود.

مدیرکل بحران کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه جزء استان‌های بلاخیز کشور هستیم، افزود: برگزاری مانورها موجب هماهنگی دستگاه‌های خدمت‌رسان و ارائه خدمات مطلوب در زمان بحران می‌شود.

وی از حضور کم‌رنگ مدیران استانی در جلسات ستاد بحران انتقاد کرد و افزود: جلسات ستاد بحران که به منظور هماهنگی میان دستگاه‌ها برگزار می‌شود جلسات حساس و مهمی هستند که باید مدیران کل دستگاه‌ها آن را جدی بگیرند و در آن حضور داشته باشند.

این مسئول تصریح کرد: عمده برنامه‌های هفته کاهش بلایای طبیعی در مرکز استان و سپس در شهرستان‌های بزرگ برگزار می‌شود که باید برنامه‌های این هفته در تمام شهرستان‌ها خصوصا مناطق محروم استان برگزار و مردم در این زمینه آگاه شوند.

وفایی‌مقدم در پاسخ به انتقادات مدیران در خصوص کمبود اعتبارات بحران دستگاه‌های استان گفت: طبق قانون برنامه ششم توسعه کلیه اعتبارات حوزه بحران توسط سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی به صورت ملی به دستگاه‌ها داده می‌شود و مدیران استان با تعامل و ارتباط بیشتر با دستگاه‌های ملی این اعتبارات را جذب کنند.

مدیرکل ستاد بحران کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه 85 درصد اعتبارات ستاد بحران ملی و 15 درصد به صورت استانی توزیع می‌شود، از نحوه توزیع اعتبارات بحران انتقاد کرد و گفت: اعتبارات ستاد بحران در سطح ملی به صورت عادلانه توزیع نمی‌شود.

انتهای پیام/ز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.