مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین گفت: مطالعات محله‌های شهر قزوین با هدف شناسایی ظرفیت‌ها آغاز شده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛ حامد مانی‌فر در جلسه شورای برنامه‌ریزی و مدیریت استان اظهار کرد: در گذشته نگاه کالبدی به بافت شهرها وجود داشت.

وی تشریح کرد: از نظر دید کالبدی به بافت شهرها مسئله بافت فرسوده با ساماندهی به کالبد بافت برطرف می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین ادامه داد: ساختمان‌هایی که کمتر از 50 درصد پایدار هستند جزء بافت فرسوده محسوب می‌شوند و باید کار مرمت و اصلاح این نوع بناها در قزوین انجام شود.

مانی‌فر یادآور شد: برای به دست آوردن توسعه پایدار باید از جریان‌های اجتماعی و مشارکت‌های مردمی به خصوص در حوزه راه و شهرسازی استفاده کرد.

این مسوول خاطرنشان کرد: در یک مطالعه دقیق همه نقاط شهر قزوین مورد مطالعه قرار گرفت و در این مطالعه، بافت محله دیمج شناسایی و بررسی‌های لازم صورت گرفت.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین با تاکید بر اهمیت مشارکت مردم در خصوص برنامه‌های این سازمان بیان کرد: در دو نوبت فراخوان عمومی در شهر قزوین نظرات مردم در مورد بافت‌های فرسوده پرسیده و لحاظ شد.

مانی‌فر تصریح کرد: دیمج محله تاریخی و قدیمی شهر قزوین است که حدفاصل خیابان امام خمینی و شهید انصاری را در بر می‌گیرد.

وی یادآور شد: مطالعاتی که در زمینه محله دیمج انجام شده در خصوص شناسایی ظرفیت‌های محله و بیشتر با همکاری مردم ساکن در این محله‌ها صورت گرفته است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین عنوان کرد: در تحقیق‌های صورت گرفته مشخص شد 80 درصد مردم ساکن در محله دیمج قزوینی هستند و 40 درصد از ساکنان علاقه خاصی به قدمت تاریخی محله دارند.

مانی‌فر اظهار کرد: پیشنهادهایی درباره استفاده از بناهای کهن محله دیمج شده که می‌توان به ایجاد موزه تاریخ و تمدن جهان اسلام در مسجد و مدرسه صالحیه و نیز تبدیل خانه‌های اسدی و خطیبی به هتل محله دیمج و مرکز گستردگی هتل‌های سنتی در کشور اشاره کرد.

برای آگاهی از آخرين اخبار و پيوستن به کانال تلگرام باشگاه خبرنگاران جوان اينجا را کليک کنيد.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.