رئیس کمیته اجتماعی شورای شهر تهران گفت: در بحث حمایت از کودکان سیاست‌گذاری یکپارچه و همانگی بین دستگاه‌ها وجود ندارد.

دانشور: سیاست‌گذاری یک پارچه در حمایت از کودکان وجود نداردبه گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ فاطمه دانشور رئیس کمیته اجتماعی شورای شهر تهران امروز شنبه 28 آذر در مراسم رونمایی از اثر نماد ملی حمایت از کودک، اظهار داشت: وضعیت کودکان در کشور نگران‌کننده است و در سفرهایی که داشتم متوجه شدم کودکان بدسرپرست در وضعیت خوبی به سر نمی‌برند.

وی افزود: در سفری که به یکی از روستاهای سیستان‌وبلوچستان داشتم با خانمی برخورد کردم که از 13 کودک سرراهی نگهداری می‌کرد که هیچ‌کدام از آن‌ها مدرک هویتی نداشتند و حتی از ادامه تحصیل محروم بودند و متأسفانه این کودکان دغدغه کسی نبود.

رئیس کمیته اجتماعی شورای شهر تهران گفت: وجود این گونه موارد نشان می‌دهد که نیازمند کارهای علمی و حضور دانشمندان اجتماعی در حوزه کودکانه هستیم.

دانشور افزود: در بخش کودکان سیاست‌گذاری یکپارچه دیده نمی شود و هماهنگی بین دستگاه‌های مختلف وجود ندارد. در این حوزه نیازمند مشارکت‌های نهادهای حکومتی و NJO ها هستیم زیرا NJO ها در بستر جامعه هستند و باید ساختاری شکل بگیرد که وضعیت کودکان را دیده‌بانی و برای آن‌ها تصمیم‌گیری کند.

وی گفت: امروز بیشتر از گذشته نیازمند نهادهای حمایتی هستیم زیرا در گذشته به این میزان کودکان کار و زنان کارتن‌خواب نداشتیم.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
انتهای پیام / 

برچسب ها: حمایت ، کودک ، سیاست
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار