فرماندار اصفهان گفت: شهرستان اصفهان جزو حوزه های سفید اطلس امنیتی انتخابات کشور است و شرایط خوبی در این زمینه داریم .

به گزارش خبرنگار حوزه استان های گروه انتخابات باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، فضل الله کفیل در جمع خبرنگاران در فرمانداری اصفهان افزود: تا کنون انتخابات در شهرستان اصفهان با سلامت برگزار شده است و امسال نیز همین روند دنبال و اجرا می‌شود . 

وی با بیان اینکه فعالیت تشکل ها، جلسه ها و گردهمایی های مختلف در شهرستان اصفهان رصد می شود تاکید کرد: ما تا کنون آرامترین شرایط را برای انتخابات هفتم اسفند داشتیم و جمع بندی ما حکایت از شرایط آرام، خوب و رضایت بخش است.


فرماندار اصفهان از همه مردم، گروه ها و جناح های سیاسی خواست تا با نگاه ملی به موضوع انتخابات و مشارکت مردم نگاه کنند و نه نگاه حزبی و گروهی زیرا سرمایه اصلی کشور، مردم هستند و اگر نا امیدی در جامعه رواج یابد ، منافع ملی و حزبی در آن مطرح نیست و تامین نمی شود .

کفیل، فضای انتخاباتی در شهرستان اصفهان را پر نشاط خواند و تاکید کرد: از امروز پنجشنبه ثبت نام انتخابات پنجمین دوره شورای خبرگان رهبری آغاز شد که تا این لحظه چهار نفر در فرمانداری اصفهان و دو نفر در وزارت کشور در تهران برای حوزه انتخابی استان اصفهان ثبت نام کرده اند . 
فرماندار اصفهان گفت: پیش بینی و ارزیابی ما از انتخابات امسال، ورود فعال افراد برای نامزد شدن است
وی با بیان اینکه ثبت نام انتخابات مجلس شورای اسلامی از روز شنبه، 28 آذر آغاز می شود افزود: اعلام اسامی افراد ثبت نام کننده را به بعد از تایید صلاحیت آنها موکول کرد
وی میزان مشارکت مردم شهرستان اصفهان در دوره اخیر انتخابات مجلس را 49.8 درصد اعلام و اظهار کرد: این سطح مشارکت قابل قبول است اما با توجه به شور و نشاط و تنوع دیدگاه ها در انتخابات امسال امیدواریم که این میزان افزایش چشمگیری یابد
وی انتخابات و حضور مردم را مظهر امنیت و قدرت کشور خواند و خطرنشان کرد: در نخستین جلسه کمیته مشارکت مردمی در فرمانداری اصفهان بر نقش و تاثیر نهادها و اداره هایی مانند دانشگاه ها، آموزش و پرورش، تبلیغات اسلامی، امور مساجد و حوزه های علمیه در این زمینه تاکید شد. 
فرماندار اصفهان همچنین تاکید کرد: پاسخگویی درست دستگاه های اجرایی به مشکلات مردم نیز در میزان مشارکت در انتخابات موثر است . 
وی نقش رسانه ها در انتخابات را تعیین کننده و بی بدیل خواند و اظهار کرد : رسانه ها با شفافیت برای ایجاد امید و شفاف سازی موضوع انتخابات حرکت کنند .  

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.