برای نخستین بار در هرمزگان ،تابلوی متغیر خبری(VMS) در خیابان های بندرعباس نصب شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بندر عباس؛ مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری بندرعباس گفت: با نصب این تابلو شهروندان می‌توانند بهترین مسیر را برای مسافرت درون شهری انتخاب کنند.

محمدرضا کهوری افزود: این تابلو در یکی از بهترین مکان‌های پر تردد شهر با در نظر گرفتن زمان مورد نیاز برای توجه و درک محتوای آن نصب شده است.

وی گفت : اطلاع‌رسانی وضعیت ترافیکی مسیرها به رانندگان یکی از مزایای نصب تابلو متغیر خبری است.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری بندرعباس افزود :با نصب این تابلو به رانندگان اطلاع داده می‌شود که معابر و مسیرهای پیش روی آنها از چه وضعیت ترافیکی برخوردار هستند.

کهوری هدف از نصب این تابلو را روانسازی و کاهش ترافیک عنوان کرد و گفت: تابلو متغیر خبری(VMS) در جهت اطلاع‌رسانی از وضعیت ترافیک و اعلام مسیر مناسب به رانندگان و آموزش‌های لازم به منظور گسترش و ارتقای فرهنگ ترافیک به شهروندان در سطح شهر نصب شده است.

وی گفت: این تابلو برای پخش پیام‌های ترافیکی از قبل برنامه‌ریزی شده نیز استفاده می‌شود.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری بندرعباس افزود: پیام‌های ترافیکی به صورت زنده از مرکز کنترل ترافیک شهرداری بندرعباس به تابلو متغیر خبری ارسال میشود و شهروندان از تقاطع‌ها و مسیرهای پرتردد و همچنین آموزش‌های لازم و تذکر و هشدارها و پیام‌های ترافیکی مطلع می‌شوند.

کهوری گفت: مهندسی ترافیک، آموزش فرهنگ ترافیک و اعمال قانون و برخورد با متخلفین، سه عامل لازم و ضروری مدیریت ترافیک شهری در جهت تامین ویژگی‌های یک سیستم حمل و نقل کارا است.

وی افزود: اطلاع‌رسانی به موقع و صحیح به رانندگان سهم بسزایی در افزایش بهبود عبور و مرور دارد و در عین حال رانندگان را در اخذ تصمیمات بهتر و صحیح‌تر در انتخاب مسیر در شهر یاری می‌کند.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری بندرعباس گفت:نحوه اطلاع‌رسانی، زمان اطلاع‌رسانی و کمیت و کیفیت اطلاعاتی که در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد از اهمیت بالایی برخوردار است.

کهوری افزود: در تدابیر مدیریتی مباحثی مانند استفاده بهینه از فضاهای شهری و ارائه حداکثر محتوای اطلاعاتی مفید در کوتاه‌ترین زمان ممکن به شکلی منطقی و مقرون به صرفه نیز از دغدغه‌های اصلی مدیریت شهری است.

انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.