در دو سال اخیر علاوه بر افزایش تعداد مقالات پژوهشئ دانشگاه خوارزمی،بودجه پژهشی این دانشگاه نیز رشد 120 درصدی داشته است.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سید حسین سراج زاده معاون پژوهش و فناوری دانشگاه خوارزمی در نشست خبری به مناسبت بزرگداشت هفته پژوهش با ابراز خوشحالی از روند رو به رشد فعالیت‌های پژوهشی در دانشگاه خوارزمی اعلام کرد: تعداد مقالات علمی پژوهشی از 381 عدد در سال 92 به 661 مقاله در سال 93 رسیده است همچنین امسال تا آبان ماه این عدد به 402 رسیده است. اگر این روند ادامه داشته باشد می توان گفت در دو سال گذشته تعداد مقالات پژوهشی دانشگاه بین 75 تا 80 درصد رشد داشته است.

وی ادامه داد: میزان مقالات isi در سال 92 ،207 lمقاله بوده که به 292 عدد در سال 93 رسیده است. امسال تا پایان آبان ماه تعداد مقالات آی اس آی  202 مورد بوده است. رشد مقالات آی اس آی در سال 92 به 93 چهل و یک درصد و 93 به 94 بیست درصد بوده است.

سراج زاده در خصوص بودجه‌ی طرح های پژوهشی عنوان کرد: منبع طرح های پژوهشی در سال 93 نسبت به 92 بیست و هفت درصد رشد داشته است یعنی این بودجه از شش میلیارد ریال به هشت میلیار ریال رسیده است همچنین میزان بودجه‌ی طرح های پژوهشی تا پایان آبان ماه سال جاری 17/5 میلیارد ریال بوده است بدین ترتیب میزان بودجه با رشد بیش از دو برابر جهش قابل توجهی داشته است این دستاورد ها حاصل فضای تاکیدی دانشگاه بر پژوهش بوده است.

وی در خصوص مشوق های تدارک دیده شده برای انجام فعالیت های پژوهشی و تحقیقاتی عنوان کرد: دو برابر شدن میزان اعتبار پژوهشی نسبت به سال گذشته از جمله این مشوق ها محسوب می‌شود. بخش ارتباط با صنعت و سایر حوزه‌های دیگر جامعه را با برنامه ریزی های جدی دنبال می کنیم.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه خوارزمی افزود: از جمله این برنامه‌ها می توان به کنفرانس گفتگو در علوم انسانی و کنفرانس تعامل صنعت و دانشگاه  اشاره کرد.

وی در پایان مطرح کرد: حمیدرضا جمالی عضو هیات علمی دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی در لیست یک درصد دانشمندان برتر جهان قرار گرفته است.

شایان ذکر است که وی تنها فرد ایرانی است که در این گروه قرار گرفته است.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار