مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی گفت: مشهد و خراسان رضوی قطب بزرگ گردشگری سلامت کشور است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ حسین زارع صفت درهمایش بررسی چالش ها ،فرصت ها و راهبردهای توسعه گردشگری سلامت در استان خراسان رضوی گفت: استان خراسان رضوی یکی از فرصت های بی بدیل توسعه گردشگری کشور است.

وی با اشاره به اینکه توسعه خراسان رضوی بر مبنای سه محور گردشگری سلامت، زیارت و سیاحت است،افزود: بر اساس تصمیمات گرفته شده اشخاص حقیقی و حقوقی می توانند در عرصه گردشگری سلامت فعالیت داشته باشند که از مرجع وزارت بهداشت دارای مجوز خدمات درمانی (پزشک فنی)و از سازمان میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری دارای مجوز بند ب باشندبه این معنا که بتوانند خدمات گردشگری و مسافرتی ارائه دهند.

وی تاکید کرد:هر گردشگر سلامت در بازگشت به کشورش تریبون و تابلویی از عملکرد ما درکشور محسوب می شود .

زارع صفت گفت: گردشگری سلامت و ارائه خدمات، فرایند پیچیده و سختی است که در این عرصه دو اصل اعتماد و ماندگاری اعتماد مهم است.

وی گفت: خوشبختانه در کشور ما به لحاظ سطح علمی و خدمات درمانی وضعیت قابل رقابتی با کشورهای دیگر داریم اما با توجه به وجود رقیبان باید تلاش فراوانی کرد.

زارع صفت گردشگری سلامت در استان را بر پایه دو محوردانست و افزود: خدمت رسانی به زائران امام رضا(ع) و تولید ثروت و اشتغال دو محور اصلی و مورد توجه است که باید بر این مبنا تصمیم گیری صورت گیرد
.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی تاکید کرد: نظارت مبنای مهم و اساسی در این زمینه است و به دلیل اینکه این مسئله به وجهه و حیثیت جمهوری اسلامی مربوط می شود قطعا در زمینه نظارت وسخت گیری های زیادی داریم.

زارع صفت افزود
: بنابراین علاوه بر تخصص و تعهد، نظارت، قانونمندی و رعایت ضوابط و مقررات نیزمورد توجه است و از مسئولان قضایی هم تقاضا داریم پشتوانه های قضایی و حقوقی را در این زمینه بیش از گذشته فراهم کنند.

مدیر حوزه گردشگری سلامت خراسان رضوی نیز در این همایش گفت:دفاتر خدمات مسافرتی به ازای ورود هر گردشگر سلامت 140 دلار جایزه صادراتی و به ازای ورود هر گردشگر زیارت 30 دلار جایزه دریافت می کنند که علت آن بخاطر درآمد زایی و اشتغالزایی بالای گردشگری سلامت برای کشور است
.

احمد دیناری با اشاره به اهمیت کیفیت خدمات در زمینه گردشگری سلامت افزود: طبق اعلام سازمان جهانی جهانگردی اگر در حوزه گردشگری سلامت، نرخ خیلی پایین ارائه شود تمام بیماران را از دست می دهیم اما اگر نرخ همراه با کیفیت بالا باشد تنها برخی فرصت ها و بیماران را از دست می دهیم. بنابراین تاکید بر ارائه خدمات با کیفیت در زمینه گردشگری سلامت مطرح است زیرا با سلامت مردم سر و کاروماهیت بین المللی دارد
.

وی بیان کرد:بررسی ها نشان می دهد گردشگران کشورهای عرب اغلب با هدف درمان های پوست و زیبایی وارد مشهد می شوند
.

وی افزود: گردشگران از کشورهای عراق ، افغانستان و پاکستان بیشتر به دنبال جراحی عمومی ،چکاب و اورولوژی هستند و گردشگران کشورهای آسیای میانه وبه صورت خاص ترکمنستان به دنبال کاشت مو و زیبایی هستند
.

دیناری با بیان اینکه طی سال گذشته بیش از 60 درصد بیماران مراجعه کننده به یکی ازمراکز درمانی مشهد را گردشگران خارجی تشکیل داده اند، افزود: این مسئله نشان از ظرفیت و پتانسیل بالا در مشهد و ضرورت برنامه ریزی برای این مسئله است.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.