در سفر این مشاور سازمان توسعه صنعتی ملل متحد موضوع تجاری سازی محصولات گردشگری با محوریت سوغات و صنایع دستی استان سمنان مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان؛ جولیو ویناچا مشاور صنایع سازمان توسعه صنعتی ملل متحد(یونیدو) درنخستین روز سفر خود به استان سمنان از بازارچه صنایع دستی گرمسار، کاروانسرای ده نمک آرادان،کارگاه صنایع دستی و فرش دست باف سمنان بازدیدکرد.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی استان سمنان ارایه نحوه برندینگ و آماده سازی محصول برای ارایه به بازارهای هدف در مورد سوغات شاخص، صنایع دستی و فرش دست باف استان ، نحوه برندینگ و تجاری سازی محصولات ناملموس گردشگری مانند موسیقی ، آیین ها و   بازی های بومی و محلی را از جمله اهداف این سفر این کارشناس سازمان ملل متحد عنوان کرد.

مريم سلمانيان نحوه تنظیم و آماده سازی مسیرهای گردشگری منطبق با نیازهای گردشگران داخلی و خارجی را از دیگر اهداف سفر این کارشناس خارجی اعلام کرد و گفت:استفاده از دانش روز برای تبدیل کردن محصولات صنایع دستی به موارد کاربردی و قابل استفاده برای گردشگران و مسافران از اهداف حضور این کارشناس در استان سمنان است.

سلمانیان مشکل گردشگری استان سمنان را به هم پیوسته نبودن ارایه خدمات عنوان کرد و گفت : تولید و ارایه صنایع دستی باید با توجه ذائقه و علاقه مخاطب و تولید صنایع دستی باید جنبه کاربردی داشته باشد.

بازدید از مجموعه اقامتی شاهرود و دامغان و حضور در نشست اختصاصی با خبرگان سوغات و صنایع دستی سمنان از دیگر برنامه های دومین روز سفر این کارشناس سازمان توسعه صنعتی ملل متحد اعلام شد.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.